הקריפטו מתקן את הירידות: מגמת עלייה או תיקון זמני?

העליות בקריפטו: מוקדם לקבוע האם אנו נמצאים במהלכו של תיקון, עיני משקיעי הטווח הקצר והסוחרים נשואות אל עבר אזור ההתנגדות שקיים באזור ה–44,000$, אומר אסף אלמליח, אנליסט קריפטו | לדבריו, ספק רב אם הקונים ב-34-36 אלף, יפדו כה מהר את רכישתם – אך הכל תלוי ברמת המחיר שאליה נגיע

מטבעות קריפטוגרפיים | צילום: שאטרסטוק

שוק המטבעות הדיגיטליים חווה תנועה מתקנת כלפי מעלה. ביטקוין (BTC) המטבע המוביל בשוק –נמצא במחיר של כ-43,660 נכון למועד כתיבת שורות אלו (16:59) והשלים עלייה של כ-20%, ממחיר של 36,500 שתועד רק לפני שבוע ימים.

לדברי אסף אלמליח, אנליסט קריפטו פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit עדיין מוקדם לקבוע האם אנו נמצאים במהלכו של תיקון, לאחר הירידות החדות שחוו המטבעות המובילים, או שמדובר בעליות זמניות: "עיני משקיעי הטווח הקצר והסוחרים נשואות אל עבר אזור ההתנגדות שקיים באזור ה–44,000$, הציפייה היא שאם המצב בשווקים הכללים (ובעיקר סקטור הטכנולוגיה) יראה טוב בימים הקרובים נמשיך לראות גל של עליות. גם אם נראה מימושים של סוחרי טווח-קצר".

לדברי אלמליח, ההנחה היא שספק רב אם הקונים שרכשו בנקודות הנמוכות יותר בשבועיים האחרונים (במחירים 34,000-36,000 דולר ליחידה) ביצעו קניות אלו רק על מנת למכור באזורים של 39,000-40,000 דולרים. הנחה זו כמובן רלוונטית בהתייחס לסוחרי הטווח הבינוני ולא משקיעים ארוכי טווח שקנו במחיר נמוך לשם צבירת הנכס.

"לעומת זאת", אומר אלמליח, "אם נראה שאנו חוזרים לרמות מחיר של 39 אלף דולר לביטקוין, נראה יהיה כי התיקון הנוכחי היה זמני".

אלמליח מסביר עוד כי אחת התופעות היותר נפוצות שמגבירות את חדות התנועות (מעלה או מטה) היא ההנזלות.  בימים האחרונים נראו הנזלות משמעותיות לפוזיציות שורט על ביטקוין – כ -100 מיליון דולרים ביום אחד. "הנזלות אלו מאפיינות מאוד את שוק החוזים עתידיים על הביטקוין, וקורות לדבכאשר הבורסה כופה על סוחר שמינף פוזיציה לכסות אותה ע״י קנייה מחדש של הנכס – בתגובת שרשרת גם קניות אלו מעלות את מחיר הביטקוין", אומר אלמליח.

כתיבת תגובה