הגר"י יוסף: "קבלן שפועל לא לפי כללי הבטיחות – חייב נידוי"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר את הדברים בעקבות אסון הבנייה ביבנה בו קיפחו ארבעה פועלים את חייהם • יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לתאונת המנוף ביבנה: "כמה עוד פועלים ייפצעו וייהרגו עד שנבין שיש פה הפקרה אמיתית של חיי אדם?"

אסון קריסת המנוף ביבנה | צילום: פלאש 90

הראש"ל הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בהתייחסות לאסונות בענף הבניה: "על פי ההלכה קבלן העוסק בבניה ולא מוודא כי נשמרים כל כללי הבטיחות על מנת למנוע פגיעה בעובדים, הרי הוא עובר על איסור תורה של 'לא תשים דמים בביתך' וחייב נידוי".

אתמול, נהרגו ארבעה פועלים באתר בניה ביבנה, בעקבות קריסת מנוף. שלשה נהרגו מחלקי המנוף שפגעו בהם, ופועל רביעי נלכד על המנוף ורק כשעה לאחר מכן חולץ ואז נקבע מותו.

בסך הכולל, נהרגו ב-18 החודשים האחרונים 58 עובדים באתרי בניה מאסונות שונים.

היום בצהריים תקיים ההסתדרות דיון חירום בהשתתפות ראשי התאחדות בוני הארץ. זאת, על מנת לפעול מידית מול הקבלנים והיזמים ליישום נהלים לשמירה על העובדים. "לא מדובר בגזירה משמים", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, "ההסתדרות פועלת מזה חודשים רבים בנושא, מול הממשלה, ותמשיך לפעול על מנת להגן על בטיחותם של העובדים".

אתמול אמר בר-דוד: "התאונה המזעזעת שהתרחשה הבוקר ביבנה היא עוד תמרור אזהרה אחד מבין רבים מדי שכבר הוצבו לפנינו. כמה עוד פועלים ייפצעו וייהרגו עד שנבין שיש פה הפקרה אמיתית של חיי אדם? אני מצפה מהעומדים בראש חברות הבנייה, מהתאחדות בוני הארץ ומכל הנוגעים בדבר ליישם במהרה ובאופן מלא את ההסכם שנחתם עם ההסתדרות ומהמדינה ולפעול בחומרה על מנת להציל חיים. על רשויות האכיפה והמדינה מוטלת החובה לפעול ביתר שאת במאבק להצלת חיים ולא לפתור אף אחד מהאשמים מאחריות. ההסתדרות תמשיך ותיאבק למען השמירה על חיי אדם והגברת הבטיחות במשק בכלל ובענף הבנייה בפרט – ולא תפסיק לפעול עד אשר ייושמו ההסכמות בנושא".

 

כתיבת תגובה