מונטג יוצא להתקפה: "לתושבים אסור לקבל תירוצים"

בעקבות הזלזול המחפיר של משרד השיכון בפיתוח של רמת בית שמש ג'1 התכנסו למפגש מיוחד נציגות של תושבי רמב"ש ג עם הנהלת העירייה במסגרתו נשמעו טענות קשות ■ בסיום הישיבה הוחלט כי יוקם ערוץ קשר ישיר בין העירייה לבין תושבי רמב"ש ג' לאכלוס קל ומוצלח של השכונה החדשה

הישיבה הסוערת השבוע בעיריית בית שמש .

"עיריית בית שמש רואה חשיבות גדולה בהתפתחותה ופיתוחה של שכונת רמת בית שמש ג', המהווה מבחינת העירייה ספינת הדגל של העיר החדשה, והיא תעשה הכל למען תושבי השכונה, אם כי בכדי שהנושאים החשובים לתושבי השכונה יקבלו קידום משמעותי, יש נוסחה אחת והיא עבודה בשיתוף פעולה מלא, וכך נוכל להביא בשורה של ממש לתושבי השכונה", כך הצהיר ראש העיר הרב משה אבוטבול בפתח מפגש ראשון מסוגו, בו ישבו סביב שולחן אחד נציגי העירייה על כל אגפיה, נציגי משרד השיכון ומנהלת הקמת השכונה, וכמובן גם הצלע השלישית כעשרה תושבים נציגי השכונה החדשה.

מאחורי היוזמה החשובה שנרקמת מזה מספר חודשים עומדים שנים, מצד העירייה ניצב דובר העירייה הרב מתתיהו רוזנצוויג אשר יזם את הקמת הפלטפרומה, ומצד התושבים ברמב"ש ג' ניצב הרב משה איפרגן אשר נרתם למען שיתוף הפעולה של תושבי השכונה, השנים עמלים במשך תקופה ארוכה להביא את הנוסחה הראויה שתציף את בעיות השכונה בצורה מסודרת ומכובדת, ולהביא לשיתוף פעולה של כל הגורמים הרלוונטיים למען מטרה זו.

ביום ראשון השבוע בשעה 11:30 בבוקר זה יצא אל הפועל, ואל אולם מליאת מועצת העיר הגיע ראש העיר הרב משה אבוטבול, יחד עם מנהלי האגפים בעירייה, חברי מועצת העיר, הגיעו נציגי משרד השיכון בראשות יורם בצלאל מנהל ההקמה מטעם משרד השיכון ועמו נציגי החברה המפתחת, וכאמור כעשרה נציגים מהשכונה החדשה שמכירים היטב את הצרכים של התושבים.

חבר הפורום הרב שלמה ברילנט, הציג בפני המשתתפים מצגת מקצועית של הנושאים הדורשים טיפול בשכונה, ובעיקר התמקדו הם במקומות שהם גובלים בסכנת נפשות, כמו רחובות צרים שלא מאפשרים כניסת שני כלי רכב בו זמנית, וכן נושאים נוספים בתחומי הגינון והפיתוח ואת המסקנה המתבקשת כי חייבים להפעיל את כל הכוחות מול משרד השיכון שאלו יזרזו את הפיתוח ולא יסחבו אותו לאורך שנים טובות.

ראש העיר הרב משה אבוטבול אמר בפתח הישיבה כי עצם קיומה הוא דבר חשוב, בכדי שהתושבים יבינו כי כל אגפי העירייה ניצבים למענם, אך עם זאת חשוב לדעת כי לא ניתן לפתור את כל הבעיות בישיבה אחת, לכן מה שחשוב זה הקמת ערוץ הדברות פתוח, ועל כך הוא מברך את דובר העירייה הרב מתתיהו  רוזנצוויג ואת משה איפרגן שעמלו על המפגש החשוב הזה, בכדי להמשיך אותו גם לאחר מכן, תוך בנין ערוץ מסודר שיקל לקדם מתן פתרונות מעשיים.

לפני תחילת הדיון, נתן ראש העיר את רשות הדיבור לדובר העירייה הרב מתתיהו רוזנצוויג, שאמר בדבריו כי העירייה שמחה לראות שיש תושבים אכפתיים, והעירייה תשמח לשתף פעולה עם העניין, אבל אסור לשכוח כי ראש העיר והעירייה הקיזו דם רב עבור הקמת השכונה, הם נלחמו על הקמת השכונה ונגררו לבתי משפט, ולכך לא נכון יהיה להוביל את המאבק לגבול של אבסורד, ויציאת המאבק הצודק של התושבים מהפרופורציה הנכונה שלו.

חברי פורום נציגות התושבים העלו לדיון בעיות ומצוקת בנושאים שונים, כתכנון, ביצוע ופיקוח על עבודות משרד השיכון, נושאי תשתיות ותחבורה, חינוך, מוסדות ציבור, בתי כנסת ועוד.

נציג משרד השיכון מר יורם בצלאל, התייחס בפרוטרוט לנושאים שהעלו התושבים ושיתף בנתונים נוספים והנחיות משרדי הממשלה השונים כמו משרד התחבורה ועד אשר הם נאלצים לפעול לפיהם.

סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג התייחס לבעיות התנועה בשכונה, ואמר כי המצב שהגישה לשכונה היא דרך סיבובית שניתן לקצר אותה עם סיום הכביש עם הגשר, מביא לכך שבית שמש מפסידה הרבה בתחום התחבורה, מאחר ומשרד התחבורה מתקצב לפי קילומטרים, ובגלל שיש מסלול ארוך של עוד 2.5 ק"מ בכל נסיעה זה מצטבר על חשבון תקציב התחבורה של בית שמש.

בדבריו גם התייחס גרינברג בכובעו האחר כממונה המתנ"סים, ואמר שברמת העיקרון יש מגרש ענק בין כמה דונמים בין רמה ג'-1 לג-2, מגרש בן למעלה מ-10 דונם עבור הקמת מרכז תרבות גדול לשני השכונות יחדיו, אך עד שזה יהיה, הוא מבקש שהעירייה תקצה מבנה יביל או כל מקום אחר בשכונת ג-1 בכדי שבינתיים יוכלו להפעיל במקום שירותי תרבות לילדים ונשים.

מחזיק תיק ההנדסה הרב משה מונטג היה נסער בדבריו, ואמר בראשית דבריו כי הפעם הוא לא מדבר בתור חבר עירייה, אלא בתור 'תושב שכונה', ולדבריו מדובר במצב שאסור להסכים עמו. "אכן לפני איכלוס השכונה הייתה שאלה אם לאכלס במצב שטרם הושלמו התשתיות, אך נפלה ההחלטה לאכלס, מתוך הבנה שמקסימום תוך שנה הכל יסתיים, אבל הנה אנחנו שנתיים וחצי אחרי והדברים יגעים. לתושבים אסור לקבל תירוצים, אותם לא מעניין מי אשם במצב, שנתיים וחצי זה זמן מספיק די והותר בכדי שהתושבים יוכלו לגור בשכונה מסודרת, עם גינות, עם כבישים, ועם הכל", אמר מונטג.

מחזיק תיק החינוך הרב ישעיהו ארנרייך התייחס בראשית דבריו להקמת מוסדות החינוך בשכונה, ואמר כי כבר בתקופה הקרובה תסתיים בנייתו של בית הספר הראשון יחד עם גני ילדים, ובמקביל גם הוחל בבניית בית ספר נוסף.

ארנרייך הוסיף כי לפי התרשמותו צריך מישהו שירענן את משרד השיכון, לא מדובר כאן בפרויקטים גדולים, כביש פה כביש שם, צריך פשוט מישהו שידפוק על הטרקטורים ויקרא להתחיל לעבוד, אחרת אין סיכוי שמשהו יתקדם בשכונה.

מחזיק תיק שפ"ע הרב שמעון גולדברג היה נחרץ לא פחות, ואמר "התושבים מראים לנו תמונות אבל הם לא יודעים כמה הם צודקים, יש כאן בעיות הרבה יותר עמוקות, לנו יש אותם בשכונות אחרות ברמה א וברמה ב' ש-20 שנה אחרי עדיין לא הסתיימו העבודות, לכן צריך להיות גלוי לב ולומר לתושבים שהמאבק שלהם צודק".

"מבחינת שפ"ע", הוסיף גולדברג, "אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים אבל אין לנו את הכלים לכך, הצטרפה שכונה חדשה, הוספנו מנקים אבל זה בא על חשבונות דברים אחרים בשפ"ע, לא קבלנו על כך כל תציב נוסף, לכן אין לנו בשורה גדולה. אך עם זאת העירייה צריכה לעמוד מאחורי התושבים, ואם יש בעיות עם משרד השיכון, העירייה צריכה לקחת את כל הכלים שיש ברשותה, גם אם זה לפעמים לא נעים".

סגן מהנדס העירייה מר בן סומך בישר למשתתפים כי תוך כחודשים יחלו בהקמת טיפת חלב בשכונה, אחר והתוכניות אושרו. כמו כן ציין כי העירייה דרשה מכל הקבלנים בשכונה לגדר את האתרים שלהם, ניתנה להם ארכה של חודש, ואכן רובם כבר גידרו את האתרים, ואלו שלא העירייה תאכוף עליהם את הגידור.

את הדיון סיכם ראש העיר הרב משה אבוטבול באומרו שאחרי החגים הפורום הזה יכנס שוב בכדי לדון ולבדוק מה נעשה עם כל ההבטחות היפות. בינתיים יצאו צוותי סיור משותפים של העירייה, משרד השיכון והתושבים גם אל השטח, לעמוד מקרוב על הדברים הצריכים תיקון ולזרז את הטיפול בהם.

 

בדברי הסיכום התייחס ראש העיר גם לשאלת ההקצאות של בתי כנסת בשכונה, ואמר כי כל בתי הכנסת התבקשו להגיש חוברות מסודרות לוועדת ההקצאות, וכל עוד שאין חוברות ועדת ההקצאות לא יכולה לדון בכך, לפיכך תקוותו כי הגבאים יתעוררו ויוכלו תוך תקופה קצרה להתחיל עם ההקצאות בפועל.

בדיון השתתפו כאמור כל מנהלי האגפים בעירייה, וכן חברי העירייה הרב יגאל חדד, הרב ישראל סילברסטין והרב אברהם נחמן פרנקל. מנכ"ל העירייה עו"ד מתי חותה, הגזבר רו"ח אריה ברדוגו, היועץ המשפטי עו"ד מיקי גסטווירט, ועוד.

 

 

תגובה אחת ל: "מונטג יוצא להתקפה: "לתושבים אסור לקבל תירוצים""

  1. על מנת למנוע מצב כזה בשכונות עתידיות, יש צורך לתושבים להתאחד עם גורמים מקצועים שיוכלו לקדם את צרכי הקהילה, בד בבד עם בניית השכונה על מנת לחסוך עגמת נפש מיותרת, ולמנוע מצב שיש לך דירה חדשה, בשכונה חדשה, עם איכות חיים שמתאימה למדינת עולם שלישי…
    ליתר מידע ניתן להתעדכן בקו המידע למחיר למשתכן

כתיבת תגובה