הרוויחו בגדול: הסטארט אפ הישראלי נמכר ל'מקדולנד'ס' 

אקזיט ענק – מעל 200% רווח לחברת 'דינמיק יילד' הישראלית • ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי 'דינמיק יילד' תמורת כ-300 מיליון דולר

מייסדי דינמיק יילד, ליעד אגמון ועומרי מנדלוביץ | צילום: יח"צ

מקדונלד'ס – רשת המזון המהיר הגדולה בעולם – בעלת שווי שוק של 142 מיליארד דולר עם פריסה של 36 אלף סניפים ב-120 מדינות בעולם ועם כשני מיליון עובדים – חתמה על הסכם לרכישת 'דינמיק יילד' הישראלית תמורת יותר ממיליארד שקלים.

סניפי מקדונלד'ס הינם בעלי מאפיין זהה בכל העולם והתייר המזדמן יזהה את המזון אותו הוא צורך, בכל מקום בעולם.

יצוין, כי במדינת ישראל עקב דרישות כשרות מצד הלקוחות פתחה מקדונלד'ס סניפי מזון כשרים ובהם ניתן למצוא תפריט שונה מהרגיל בעולם. הסניפים הכשרים ממתוגים באופן שונה על מנת להבדיל בין בינם לבין אלו שאינם כשרים, וזאת על פי דרישת הרבנות הראשית לישראל עוד בתקופת הגרי"מ לאו.

מקדולנד'ס, שמתמודדת בשנים האחרונות עם תחרות גוברת מצד המתחרות, מבקשת לשמור על ייחודיות ובשל כך הביעה עניין בטכנולוגיה של  'דינמיק יילד' על מנת לחזק את ייתרונה מול האחרות.

'דינמיק יילד' מפתחת פלטפורמה המחברת את כל מקורות המידע שארגון מחזיק על לקוחותיו ומחבר אותן לתוך מערכת קבלת החלטות חכמה מבוססת בינה מלאכותית.

המערכת של 'דינמיק יילד' משמשת חברות התאמה של פתרון טכנולוגי לצרכים הספציפיים של משתמש מסוים, באופן כזה, שהמידע שקיים אצל החברה על הלקוח מתורגם להצגת המוצר לקונה הרלוונטי.

בין לקוחותיה של 'דינמיק יילד' רשתות אופנה שונות המציגות את מרכולתן בצורה מותאמת ללקוחות על פי תחום התעניינותם. המידע על הלקוחות נשמר בחברה והתכנה עושה בו שימוש להתאמת המוצרים ללקוח הרלוונטי.

חכמת ההמונים במקרה זה מקבלת משמעות חדשה ורלוונטית להגדלת העסק על ידי כך שמשתמש הקצה בפלטפורמה של החברה משאיר את פרטיו ותחומי העניין שלו והמערכת עושה בהם שימוש אוטומטי בצריכה הבאה של הלקוח במוצרי החנות.

במקרה של מקדונלד'ס, ההתאמה ללקוח עשויה להיות בהתאם לתחומי העניין שלו בעבר ובנוסף תחשב המערכת פרמטרים נוספים העשויים להשפיע על רכישותיו. כך למשל, המערכת תזהה את מצב מזג האוויר במקום ותציע לו מוצר מתאים. לדוגמה, ביום סגרירי יקבל הלקוח הצעה לרכוש קפה חם וביום שרבי שתיה קרה או גלידה.

דוגמה נוספת – המערכת תחשב מעצמה את מצב התנועה בסניפים ותכוון את הלקוח לסניף היותר פנוי באותו רגע.

מקדונלד'ס תשתמש בטכנולוגיה של החברה הישראלית כדי לספק פרסונליזציה – התאמה אישית  ללקוחות שמזמינים בסניפים מבלי לצאת מהרכב ואחת ממטרות הרכישה היא להגדיל את מספר ההזמנות בסניפים וכן בהזמנות אונליין.

'דינמיק יילד' הוקמה בשנת 2011 על ידי אגמון ועמרי מנדלביץ', שמשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה גייסה בסך הכל 83 מיליון דולר כך שכרגע היא רושמת אקזיט של כ-250%.

בעלי המניות בחברה כוללים גם את הקרנות בסמר, ורטקס, מרקר, Innovation Endeavors, קרן כללטק של לן בלוטניק ועוד.

החברה מעסיקה כ-200 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב ולדברי המייסדים החברה תמשיך לפעול כיחידה עצמאית ובעקבות הרכישה היא צפויה להתרחב ועובדיה ימשיכו את העבודה מול הלקוחות שלהם.

'מקדונלד'ס' שרכשה את החברה תהיה הבעלים של הטכנולוגיה והיא מתכוונת  להמשיך ולהשקיע בפיתוח של טכנולוגית הפרסונליזציה של החברה.

כתיבת תגובה