בלעדי: כך נפלנו בקבוצת רכישה במודיעין עילית

בלעדי: א' שקנה באחת מקבוצות הרכישה מגולל בכאב רב את מה שקרה מהרגע בו חתם על החוזה ושילם 300 אלף שקל במזומן. "כבר שנים מפנים חול מהמתחם הענק ושום דבר לא זז" ■ כתבה שנייה בסדרה

מודיעין עילית. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

מתרחבת הסערה במודיעין עילית. כפי שהבטחנו, כתבת התחקיר שפרסמנו היום (ד) נגעה במקום רגיש עבור רוכשים רבים בקבוצות הרכישה בעיר והנה עדותו של אחד הרוכשים באחת הקבוצות.

א' (שמעדיף מטעמים מובנים להישאר בעילום שם), מגולל את הסיפור המלא שמאחורי מפח הנפש שהוא ומשפחתו עוברים בשלושת השנים האחרונות.

"אנחנו קנינו את הדירה לפני שלוש שנים בעמותת 'בניין שלם' שאמורה לבנות בגרין פארק 200 יח"ד", מספר א' "זו עמותה שבנתה בעבר ברמת שלמה והיא מזוהה עם דגל התורה (שכיום מתנערת ממנה), אנחנו שמענו דברים טובים על אחד היזמים בעמותה, ולכן הלכנו על זה.

"חתמנו על חוזה ושילמנו 300 אלף שקל, זה היה נראה לנו אמין כי בשטח החלו כבר אז להסתובב טרקטורים. היינו רגועים. אולם ככל שהזמן החל לעבור ולא ראינו התקדמות נוספת התחלנו לדאוג, התקשרנו מידי פעם למארגן והוא הרגיע אותנו: 'הכל בסדר, אתם לא רואים שטרקטורים חופרים בשטח'?!

רק לאחר מכן התברר לנו שיש קבלן חיצוני שעושה כסף מפינוי החול מהאזור ואין לזה שום קשר לבניה. לא להאמין, אבל כבר שלוש שנים שהוא מפנה כמויות חול דמיוניות מהמתחמם הגדול (200 דירות אפשר לבנות שם) וזה פשוט לא נגמר. הקבלן הזה פשוט עושה הון מהחול".

א' אומר כי מה שגרם לו לחשוד כי ייתכן ונפל בפח, הייתה העובדה שאותו מארגן הפסיק לענות לטלפונים או להגיב למיילים בחצי שנה האחרונה. דממה.

היזם מבריז ולא מגיע לחתום

בקיצור, א. החליט לגשת לראש העיר, יעקב גוטרמן, שאמר לו כי מצידו הוא מוכן לחתום היום על היתר פיתוח, אבל היזם פשוט לא הגיע אליו. לדבריו, החתימה הייתה אמורה להיות בשבוע שעבר, אבל שוב היזם הבריז ולא הגיע.

הנורה האדומה נדלקה שוב לאחרונה כאשר מטעם העמותה החלו להתקשר לרוכשים ולבקש עוד 60 אלף שקל. "כששאלתי למה לשלם עוד כסף בזמן ששום דבר לא מתקדם, ענתה המזכירה: 'זה לא מתקדם רק בגלל שאתם לא משלמים'"…

אגב, א' טוען שממשפחות אחרות ביקשו סכום של 80 אלף שקל. המזכירה של בניין שלם מטרטרת אותנו יום-יום ודורשת את הסכום וכרגע חלק גדול מהרוכשים לא מוכנים לשלם, סיפר א'.

אנחנו פה כדי להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות.

תגובת מארגני קבוצת הרכישה: "אנחנו ארגנו בסך הכל שני בניינים שהם 64 יחידות דיור בלבד. כל המגרשים מפותחים. עשו פיתוח בכל המגרשים. על חלק מהמגרשים יש כבר חוזה פיתוח ועל חלק אין בגלל שיש גורם בעירייה שיש לו אינטרס במגרשים האלה ובגללו מתעכב החוזה.

"לא דרשנו מאף אחד תוספת כסף. אפילו שבעקבות פסיקת הבג"ץ עלויות הפיתוח התייקרו הרבה מעבר לצפוי. אנחנו לא דרשנו מאף אחד כסף מעבר לתשלום שהוא צריך לשלם על חוזה קרקע".

תחקיר 3

אם גם אתם נפגעתם מקבוצת רכישה במודיעין עילית, אנו פותחים בפניכם כתובת מייל ייחודית אליה תוכלו לשלוח כל חומר שיעזור לנו לעזור לכם. דיסקרטיות מובטחת! (ניתן לשלוח גם ללא פרטים מזהים).

זו כתובת המייל שעומדת לרשותכם: [email protected]

9 תגובות ל: "בלעדי: כך נפלנו בקבוצת רכישה במודיעין עילית"

  1. צריך לבטל את המושג הזה של קבוטצות רכישה . למי שיש שכל בקדקודו רואה שאין להם שום התחייבות לשום דבר אפילו את גודל הדירה הם לא מציינים רק את מספר החדרים והבן לבד

  2. אני קניתי גם בפרוייקט הזה לפני כמה שנים וכשהבנתי שהם תקועים בגלל אישורים בטחוניים (כמו עוד פרוייקטים באזור הזה), בקשתי את כספי חזרה וקבלתי עד הפרוטה האחרונה.
    המזכירות שם במשרד בנין שלם מתייחסות יפה מאוד, ואני מתפלא על הנחמה העולה מהכתבה הזאת

  3. קודם תודה על שהעליתם את הנושא אבל אם הייתם כובים רק אמת אז זה היה לתועלת אבל אתם מסלפים דברים בכתבה אז זה כבר לא נראה אמין וחבל
    מה לא נכון בכתבה שמעולם בנין שלם לא התקשרה לאנשים לבקש את ה60 אלף ש"ח וכן אנחנו יודעים שמנחם בלומנטל עומד על הרגליים ולא מאשר את זה ואם זה הכתבה זה רק אומר דרשיני וזה רק אחד שמעוניין סתם ללכלך ולעשות כסף על גבי אנשים אחרים תודה אם תפרסמו את זה

  4. נכון אתם סתם משקרים, וגם חוץ מזה אפי' בנין שלם כבר מסרו את הדירות מממיזמן, והמישהו הזה הוא בכל קנה בפילדלפיה ואתם משקרים ומסלפים וחוץ מזה שגם הדירות היו בחינם, ובכלל בנין שלם זה הכי טוב.

  5. כבר הפילו המון רוכשים בביתר עילית

    בגגות גבס

  6. הם כן דרשו עוד 20 אלף ש"ח אנחנו שם הכנסנו את כל כספינו סה"כ 340000 ש"ח ואין שום התקדמות כבר 3.5 שנים, והם לא מוכנים בשום אופן להחזיר את הכסף ועל זה בדיוק נאמר לשים את הכסף על קרן צבי.

  7. בנים שלם הם הבעיתיים,
    גם בבית שמש הם תוקעים לגמרי,

  8. לאחר שנים רבות בו היה תקוע הפרוייקט בימים אלו (20.11.2021) הוא סיים להיבנות, אלא שהסאגה רק מתחילה ואחרי שהרוכשים חיכו מעל 9 שנים בשכירויות וכו' עדיין אין טופס 4
    בשורות טובות, ועדיף שזה ישמע בקרב הציבור שידעו לא לעשות את הטעות הזו של קבוצת רכישה.

  9. מה המצב היום? נא לעדכן לגבי הקבוצה הזאת איך שהבנתי יש עדיין בנינים שלהם בבניה האם זה מאותו פרויקט או לא?

כתיבת תגובה