הרכבת הישירה החלה בהרצה: מי-ם לת"א בחצי שעה

יותר משנה אחרי התכנון המקורי: החלו נסיעות הניסוי ברכבת ישראל בשארית הקו שמנתב"ג לתחנת ההגנה בת"א • הרכבת החשמלית – שמגיעה עתה רק עד נתב"ג – תחל בעוד כחודש וחצי בנסיעה רציפה מירושלים לתל אביב ולהיפך

הרכבת החשמלית בתחנת ההגנה בת"א | צילום: דוברות רכבת ישראל

הנה באה הרכבת: בימים אלה, החלו ביצוען של נסיעות ההרצה לקו הישיר של הרכבת החשמלית בקו ירושלים-ת"א. חברת 'רכבת ישראל' החלה לבצע את הנסיעות בין תחנת נתב"ג – שאליה מגיעה הרכבת עד היום, ובו מחליפים הנוסעים מירושלים רכבת – לבין תחנת ההגנה בתל אביב.

הצפי לפתיחת הקו במלואו, עומד עתה, לפי הערכות רכבת ישראל – על שלהי דצמבר. כלומר, בעוד כחודש וחצי.

משרד התחבורה והרכבת החלו לבצע במוצ"ש את נסיעות ההרצה הסדירות, אולם כפי שהיה בעבר, בשלבי ההרצה לא מתאפשרת עליית נוסעים לרכבת.

לפי דיווח ב'מעריב' הבוקר ואתמול באתר 'כיפה', בין ירושלים לתחנת תל אביב ההגנה הושלמו התשתיות במלואן, וכמו כן הושלמה התשתית החשמלית במתחם התפעולי החשמלי השוכן בלוד, והדבר הוא שאפשר את תחילתן של נסיעות ההרצה.

נציין, כי הקו המלא, לא צפוי בהמשך לעבור בכל תחנות תל אביב ולהגיע עד תחנת הרצליה. הצפי לקו המלא, הוא בעוד מעט פחות משנה: ספטמבר 2020.

לפי הדיווחים, נסיעות ההרצה הסדירות יבוצעו מדי יום עד להפעלתו של הקו לנוסעים. התדירות של נסיעות ההרצה עומדת על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון.

ברכבת ישראל ציינו כי לאור נסיעות ההרצה וההיערכות לפתיחת הקו יחולו שינויים קלים בזמני יציאת הרכבות בתחנות ירושלים נבון ונתב"ג, והמליצו לנוסעים להתעדכן בשעת יציאת הרכבת בכלי תכנון המסלול באתר רכבת ישראל או באפליקציה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר עם הבשורה על נסיעות ההרצה, כי "חיבור ירושלים ותל אביב בחצי שעה, זו בשורה של ממש. מצדיע לשר כץ על היוזמה והקידום למרות האתגרים הרבים וההתנגדויות", עוד אמר: "נמשיך בעז"ה לבנות, להיבנות, לסלול ובעיקר לקדם את התחבורה הציבורית לעתיד תחבורתי טוב יותר עבור אזרחי ישראל".

ברכבת ישראל הדגישו את נהלי הבטיחות לרכבות החשמליות והתשתית החשמלית, וקראו לציבור לגלות ערנות לבטיחות בקרבת מסילות מחושמלות. בין היתר חל איסור טיפוס על עמודי מערכת הולכת החשמל; איסור זריקת או הטסת חפצים בקרבת המסילות המחושמלות (בלוני הליום, רחפנים או עפיפונים); שמירת מרחק בטחון במקרה של זיהוי ניצוצות או קריעת כבל חשמלי.

כתיבת תגובה