הרכבת המהירה בקרוב: 35 דקות מתל אביב לבאר שבע

הרכבת המהירה לבאר שבע יוצאת לדרך 52 דקות לירושלים ו-35 דקות לת"א מבאר שבע • השרה רגב: לכל אזרח בישראל מגיע ליהנות מתחבורה ציבורית מהירה, נוחה ושווה לכל נפש. התכנית מחברת את באר שבע עם מרכז הארץ, ומקצרת את זמני הנסיעה מכל מקום לכל מקום בדגש על הפריפריה

רכבת חשמלית חדשה בנמל המבורג בדרכה לישראל | צילום: רכבת ישראל

בשורה טובה לתושבי הנגב. הועדה לתשתיות לאומיות (וות"ל) הכריזה על התכנית להקמת מסילות מהירות ממרכז הארץ לבאר שבע. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי הפרויקט מהווה חלק ממימוש התכנית האסטרטגית לפיתוח הרכבת ומערכות להסעת המונים בכל רחבי הארץ, וכחלק מחזונה לקידום המסילה המזרחית ולחיבור ארבעת המטרופולינים בישראל; ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע.

"מדובר בצעד משמעותי לקידום התחבורה הציבורית וקידום הצדק התחבורתי, החיבור והנגישות בכל רחבי הארץ. אני מאמינה כי לכל אזרח בישראל מגיע ליהנות מתחבורה ציבורית מהירה, נוחה ושווה לכל נפש. התכנית מחברת את באר שבע עם מרכז הארץ, ומאפשרת לכל אחד ואחת להגיע לתחנת רכבת בתוך דקות ספורות וממנה לכל אזור בארץ" הוסיפה השרה רגב.

תכנית המסילה המהירה לבאר שבע היא חלק מחזון שרת התחבורה לפריסת רשת מסילות מהירות בכל רחבי הארץ, הכוללת את המסילה המזרחית המשתרעת מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. התכנית האסטרטגית למסילות מבוססת על תמ"א 23 ותמ"א 42 וכוללת פיתוח של מתחמי דיור, מסחר ותעסוקה בסמוך לתחנות והקמת מסופי מטענים ומעברי גבול מסילתיים לנוסעים ומטענים.

התוואי כולל כ-60 קילומטרים של מסילה כפולה ומחושמלת בין באר שבע לסורק שתאפשר נסיעה במהירות של 250 קמ"ש בין באר שבע לתל אביב, ירושלים וחיפה, וכן, 37 גשרים וכ-100 מעבירי מים. המסילה המהירה תספק נגישות נוחה לבסיסי צה"ל בדרום, הצפויים לעבור בשנים הקרובות ממרכז הארץ וכן לשדה התעופה החדש בדרום הארץ, שעליו הכריזה השרה רגב. זמן הנסיעה מתחנת האוניברסיטה בבאר שבע לתל אביב יעמוד על 35 דקות ולירושלים 52 דקות בלבד.

התכנית תאפשר להסיע ברשת הרכבות כ-300 מיליון נוסעים בשנה, שייהנו מ-150 תחנות רכבת ברחבי הארץ. על פי התכנית, תוקם רשת נוסעים היררכית, המפרידה בין שירות בינעירוני מהיר (עד 250 קמ"ש) ושירות פרברי או אזורי (עד 160 קמ"ש). לכל שירות תוקם במידת האפשר, תשתית מסילתית נפרדת.

על פי התכנון, עם יישומה של התכנית, כ-60% מתושבי ישראל יימצאו במרחק של פחות משעת נסיעה ממטרופולין תל אביב. 70% מהאוכלוסייה יימצאו במרחק של עד 60 דקות נסיעה מהמטרופולין הקרוב. 80% מהתושבים יהנו מתחנת רכבת סמוכה, במרחק של עד 7 קילומטרים ממקום מגוריהם וההמתנה הממוצעת לרכבת תארך 7.5 דקות בלבד. כמו כן, התכנית תאפשר שינוע של כ-40 מיליון טון מטענים בשנה, תוך הפרדה של רשת מסילות הנוסעים ורשת מסילות המטענים.

כתיבת תגובה