השבתת IT: חברות מפסידות תריסר ימי עבודה בשנה

מחקר חדש של דיינבוק מראה שכמעט מחצית מהחברות הקטנות והבינוניות באירופה מפסידות לפחות 12 ימי עבודה בשנה לכל עובד בגלל השבתת IT | אבטחת סייבר, פתרונות מבוססי ענן ותמיכת IT מרחוק הם בראש סדר העדיפויות של השקעות IT ברחבי אירופה | הוצאות ה-IT במגמת עלייה, כאשר 44% מהחברות הקטנות והבינוניות חשפו שהן נהנות מתקציב IT מוגדל השנה

דמיאן ז'אום | צילום: דיינבוק

חברת דיינבוק Dynabook Europe GmbH (לשעבר טושיבה) חושפת את תוצאות המחקר החדש שלה, 'המדריך למעבר לעבודה היברידית קבועה', שמראה כי חברות קטנות ובינוניות רבות באירופה עדיין נאבקות להתגבר על האתגרים של עבודה היברידית: שני שליש (67%) עדיין לא ביצעו אופטימיזציה של פתרונות ה-IT שלהן באופן מלא עבור צורך זה. המחקר, שהוזמן על ידי Dynabook בשיתוף עם Walnut Unlimited, סקר 1,202 מקבלי החלטות בתחום ה-IT בחברות קטנות ובינוניות (SMBs) ברחבי אירופה.

המחקר גם מצביע על כך שתקציבי ה-IT נמצאים בדרך כלל במגמת עלייה ברחבי האזור. נתון זה בולט במיוחד בבריטניה, שם 54% מהחברות הקטנות והבינוניות חשפו שיש להן תקציב IT גבוה יותר השנה בהשוואה לשנה שעברה. כמעט מחצית (48%) מהחברות הקטנות והבינוניות בצרפת חשפו תקציבים מוגדלים, ואחריהן 46% מהחברות בספרד. רק 22% מהמשיבים דיווחו על ירידה בתקציב ה-IT שלהם. שלושת תחומי העדיפות המובילים להשקעות IT ב-12 החודשים הבאים כוללים תשתית אבטחת סייבר (46%), פתרונות מבוססי ענן (46%) ותמיכה/סיוע IT מרחוק (44%). ציוד העובדים במכשירים ניידים חדשים, דוגמת לפטופים, הוא גם עדיפות השקעה פופולרית (40%).

"ברור מהמחקר שלנו שעסקים פועלים בסביבת IT מורכבת יותר מאי פעם. עבודה היברידית ממשיכה להציג אתגרי אבטחה, פרודוקטיביות ואמינות עבור החברות הקטנות והבינוניות אירופה", אמר דמיאן ז'אום, נשיא  GmbHDynabook Europe . "למרות שאין כאן גישה אחת שמתאימה לכולם, ברור שהתקציבים צריכים להתפרס קדימה בזמן שאנו מנווטים בזמנים כלכליים מאתגרים. זה חיוני שחברות קטנות ובינוניות יתעדפו השקעה ופריסת טכנולוגיות אמינות, חסכוניות ומאובטחות, שכן הם שואפים להפוך את העבודה ההיברידית לקבועה".

ביטול זמן 

עבור חברות קטנות ובינוניות, המעבר ממסגרת משרדית מסורתית למודל עבודה היברידי הציג אתגרים תפעוליים רבים, כאשר צמצום זמן ההשבתה של IT התגלה כאתגר מוביל עבור קצת יותר ממחצית (51%) מהמשיבים. כמעט מחצית מהחברות הקטנות והבינוניות האירופיות מפסידות לפחות שבע שעות בחודש לעובד בגלל השבתת IT – שווה ל-12 ימים בשנה – כשרק 16% מאמינים שיש להם מספיק משאבי IT כדי לתמוך בכוח העבודה שלהם. עבור אלה שאמרו שאין להם מספיק משאבים, המשאב שחסר להם לרוב הוא כוח אדם – 36% ציינו שאין להם מספיק צוות אבטחת IT, בעוד 34% אמרו את אותו הדבר עבור צוותי IT רחבים יותר.

 

על פי הניתוח, אין זה מפתיע לראות עסקים קטנים ובינוניים הפונים לעבר פתרונות טכנולוגיים נוחים ואמינים יותר, שיכולים לפשט את ניהול ה-IT תוך שמירה על אבטחה ופריון בכל כוח העבודה. מכשירים ניידים הם לב ליבו של המהלך הזה, כאשר 64% מהחברות הקטנות והבינוניות שוקלים החלטות רכישה הכרוכות במחשבים ניידים כחשובות יותר כעת מאשר לפני הקורונה. באותה מידה, טכנולוגיות מתפתחות כמו תשתיות שולחן עבודה וירטואליות (VDIs) ופתרונות מחשוב קצה מדורגים גבוה בקטגוריה זו בהתחשב ביכולתם לספק סביבה מרוחקת מאובטחת ביותר, אך פרודוקטיבית לעובדים.

האבטחה בראש

על פי הסקר, אבטחה נותרה בראש סדר העדיפויות של הארגונים הקטנים והבינוניים, שכן עסקים מתמודדים עם נוף איומי סייבר שמתפתח כל הזמן. המחקר מצא ש-45% מהחברות הקטנות והבינוניות ראו באבטחה את המרכיב המאתגר ביותר ב-IT לניהול במהלך הקורונה. נתון זה מתחלק בין אבטחת רשת (24%) ואבטחת מכשירים (21%), מה שמדגיש את הצורך שאבטחה תעמוד בבסיס כל מרכיב בתשתית ה-IT, מליבת הרשת ועד לחומרה שבידי העובדים.

כתיבת תגובה