"השוק דורש זהירות, אפשר להפסיד מאות אלפי שקלים" | פודקאסט ביזנעס

מומחה התיירות החרדית מתארח ב'פודקאסט ביזנעס' וחושף את הקלפים בפני יהודה אדלר • 'תיירות השופינג' אצל נשות המגזר, הטיסה שזולה מצימר והנופש החלומי שבחר • וגם: האם 'כושר בוקינג' מתחרה ב'תור עולם'? • האזינו

פודקאסט - יהודה אדלר

הוא עומד בראש חברת תיירות מובילה במגזר והגה את הרעיון הגאוני של 'כושר בוקינג' – מיני-סטארט-אפ המאפשר לשומרי הכשרות הנופשים במדינות אירופה להנות מאוכל כשר וטרי במלון בו הם שוהים. כעת, לאחר עומסי יולי-אוגוסט, מתיישב ברוך פדר לצד יהודה אדלר ומדבר על הכל ב'פודקאסט ביזנעס'.

"הבידול של התיירות הדתית והחרדית לתיירות הכללית מורכב משלושה רכיבים: תחומי העניין, האוכל ושמירת השבת", אומר פדר ל'פודקאסט ביזנעס'. "הפיקים החזקים ביותר בתיירות החרדית זה בפסח וביולי-אוגוסט, שאז כמות הנופשים יותר חזקה בשל 'בין הזמנים'.

לדברי פדר, לצד התיירות הקלאסית, ישנו גם את תיירות ה'מקומות הקדושים' – מסע לקברי צדיקים באירופה. ויש גם את 'תיירות השופינג'. "יוצאות שתי נשים ביחד ללונדון, איסטנבול ואפילו לניו-יורק, כשהמטרה העיקרית בנסיעה היא הקניות".

אם אתם מתלבטים לגבי בחירת היעד לחופשה הבאה שלכם, לפדר יש המלצה משלו. "היעד האולטימטיבי שלי? נורבגיה", הוא אומר ל'פודקאסט ביזנעס'. "נורבגיה. זה נופי בראשית ברמה שלא ראיתי בשום מקום אחר".

"עצם העובדה שיש את טיסות לואו-קוסט במחירים אפסיים ליעדים רבים בעולם הביא לזינוק משמעותי בתיירות החרדית", אומר פדר, שממהר להוסיף, כי מדובר ב"צמיחה מקבילה לתיירות הכללית". לדבריו, עידן הלואו-קוסט מאפשר היום נופש בחול במחיר זול יותר מאשר לשכור צימר בצפון לשבוע.

לדברי פדר, ענף התיירות כולו טומן בתוכו גם שיקולים עסקיים קשים להחלטה. "אני נדרש לזהירות יתרה", הוא אומר ל'פודקאסט ביזנעס'. "בתחום שלנו, אנחנו מתחייבים למלונות ולעשרות ספקים עוד בחורף, בעוד שאת הנופש אנחנו מוכרים רק בקיץ. מי שאין לו את הניסיון הנדרש עלול להפסיד מאות אלפי שקלים ואפילו יותר מזה".

"השוק משתנה ואנשים התחילו לטוס עצמאית", מגיב ברוך פדר מחברת 'תור עולם' לשאלת 'ביזנעס' האם שירותי 'כושר בוקינג' ו'תור עולם' לא מתחרים אחד בשני. "עם כל הכבוד, לא 'כושר בוקינג', לא 'תור עולם' ולא אף אחד אחר יוכל לתת מענה לצורך הזה בלי לפתוח עוד מלון ועוד מלון – ואין לזה כדאיות כלכלית".

"הבעיה המרכזית איתה אנו מתמודדים הינה העלות הדורשת כל שיפור בשירותי החברה – מה שמייקר את העלות לצרכן ומבריח קהל יעד מסוים", אומר פדר ל'פודקאסט ביזנעס'. "כושר בוקינג אמור לפתור יותר את הדילמה, אבל לא לגמרי".

האזינו עכשיו לפודקאסט המלא, בעריכת יהודה אדלר – שבין עבודת קריאייטיב אחת לשניה מקציב את זמנו למפגש "על כוס קפה" עם אנשי העסקים המתארחים בפודקאסט החדש של 'ביזנעס'.

כתיבת תגובה