השיחות בסלולרי שלכם מיורטות, המיקום מאוכן

אל תיבהלו, אבל למען ביטחונכם, אם מדינות מסויימות יבקשו לעקוב אחרי טרוריסטים או דמויות מסוכנות – הן תוכלנה לעשות זאת – מעכשיו באופן חתום ומוסכם חוזית – באמצעות הטכנולוגיות של חברת 'אביליטי'

אנטולי חורגין מבעלי אביליטי | צילום: יח"צ

אביליטי הישראלית הודיעה לבורסה שבתאריך ה-29 בנובמבר, 2019, חתמה באמצעות חברת הבת, אביליטי תעשיות מחשבים ותוכנה בע"מ, על התקשרות בהסכמים חדשים בהיקף של עד 9 מיליון דולר, בכפוף לקבלת אישורים מסוימים מרשויות מקומיות ולהסכמות.

בחברה הדגישו כי אפשרות החברה לגבות את הכספים ולהצהיר על ההכנסות מהחוזה תלויה בהטמעה טכנית מוצלחת של הפתרון ובהתגברות מוצלחת על מכשולים רגולטוריים שיתכן שתיתקל בהם.

מדובר בחברה שהוקמה ב-1994 על ידי אנטולי חורגין ואלכסנדר יורובסקי, ומספקת כלי יירוט, איכון ומודיעין מקוון מתקדמים אשר נמצאים בשימוש ע"י סוכנויות ביטחון ומודיעין, ארגונים צבאיים ורשויות חוק וביטחון פנים ברחבי העולם. 

לטענת החברה, ממשלות וסוכנויות ממשלתיות במעל מ-50 מדינות כבר רכשו ציוד ושירותים מחברת ACSI שבבעלותם. אביליטי השיקה כלי שמאפשר למשתמשים ליירט שיחות טלפון והודעות טקסט ולאכן במדויק כל מנוי סלולר בעולם וזאת רק על ידי הקלדת מספר הטלפון שלו. החברה מעמידה מגוון רחב של פתרונות העומדים בדרישות החוק למטרות יירוט, פענוח, פתרונות קיוון ואיכון תקשורת סלולארית ולוויינית,  ולדברי החברה מדובר במערכת היירוט האסטרטגית הראשונה בעלת יכולות איכון ללא הגבלות גיאוגרפיות הראשונה בשוק המסופקת כתוכנה וכשירות.

באתר גיקטיים המוצר הוגדר כ"מפחיד למדי", שמאפשר לכל משתמש לבלוש אחרי כל שיחה או מכשיר טלפון פשוט על ידי הזנת מספר הטלפון של הקורבן כאשר כל מה שצריך לשם כך זה את מספר הטלפון הנייד של קורבן המעקב או את מספר ה-IMSI, מעין מספר מנוי גלובלי שמאוחסן על גבי הסים ומאפשר למעשה מעבר בין הרשתות.

בדיווח של גיקטיים נאמר,  כי מה שמרשים הוא הקלות והפשטות של התהליך. כל שעל התוקף לעשות הוא לפתוח בתוכנה ‘משימה’ חדשה. התוכנה מתבססת על חולשות במערכות התקשורת בין חברות הסלולריות העולמיות. כמובן שלא כל אחד יכול לבצע את אותו החיפוש.

מתברר שמחיר החבילה הבסיסית עומד על 5 מיליון דולר, ואם אתם אף. בי.איי. או גוף גדול דומה המחיר יכול להגיע גם ל-20 מיליון דולר. אז נכון שהמשתמשים הקלאסיים הם גופי הביון והמודיעין ברחבי העולם אבל מה ימנע מגורמים פליליים או טרוריסטיים לשלם את דמי השירות הגבוהים ולעשות במערכת שימוש זדוני.

בדיווח של עמי רוחקס דומבה באתר 'ישראל דיפנס' נכתב כי העסקה נחתמה באישור משרד הביטחון, לאחר שמשרד הביטחון השעה את פעילות היצוא של אביליטי במרץ השנה, בעקבות חקירה שניהל הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), יחד עם אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י).

על רוב פרטי החקירה הוטלו צו איסור פרסום, אולם מה שפורסם הוא שהחקירה נפתחה, "בשל פעילות החברות, המהווה הפרה לכאורה של חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני. על פי החשד, שתי החברות ביצעו פעולות שיווק ויצוא ביטחוני של מערכות האזנה ואיכון – בלא רישיונות ובניגוד לדין". בסיום השימוע החליט משרד הביטחון להשעות את אביליטי מערכות ביטחוניות.

העסקה נסגרה בזמן שהחברה נמצאת תחת חקירה של רשות ני"ע האמריקאית בגין חשש להונאת משקיעים. פעילותה בשוק ההון תמוהה ביותר ובחודש שעבר קיבלה החברה הודעה מהנאסד"ק על מחיקה מהמדד. חברת אביליטי הודיעה כי היא לא מתכוונת לוותר והיא תגיש בקשה לשימוע. לפני כשנה וחצי אביליטי הכפילה את שוויה בנאסד"ק. בתוך שני ימי מסחר שווי מניות החברה טיפס בלמעלה מ-120% והדליקה נורות אדומות אצל כל הרגולטורים האמריקאים. 

גם מחזורי המסחר של המנייה היו הזויים ביותר וממומחי הבורסה נמסר כי משמעות מחזורי מסחר של מיליוני מניות אומר כי כל המניות של אביליטי החליפו ידיים 10 פעמים בכל אחד מימי המסחר. כאן ראוי להזכיר כי כשני שלישים מהמניות נמצאים בידי בעלי השליטה והמייסדים של החברה. בהמשך שילמה החברה שלושה מיליון דולרים בהסדר עם כל אותם משקיעים שהגישו תביעה על הטעיה פיננסית.

בשבוע שעבר, נציין, רשמה החברה קפיצה משמעותית בשווי מניותיה – לאחר ששאיבדה בשלוש השנים האחרונות קרוב ל-100 אחוזים מערכה. בשלב כלשהו של המסחר ביום שלישי האחרון זינקו המניות ביותר מ-90%, בהמשך התייצבו השינוקים והמניות נסגרו בעלייה של כ-71, שלמחרת תיקנה את עצמה בכ-6% כלפי מטה. 

אנטולי חורגין, שותף מייסד ומנכ"ל החברה, מסר: "אנו מעודדים מהמשך ההתעניינות בטכנולוגיה שלנו, ומקווים שהתעניינות זו תתורגם לעסקאות נוספות בעתיד".

תגובה אחת ל: "השיחות בסלולרי שלכם מיורטות, המיקום מאוכן"

  1. צריך לבדוק "מקורבים לצלחת" אנשים עם ידע פנימי או סודי שלא ניצלו מידע זה לטובתם או ל מי ממקורביהם

כתיבת תגובה