השכרה ארוכת טווח: המשקיעים הקטנים ייהנו מההטבות למוסדיים

ממשיכים להאמין בדירות להשכרה לטווח ארוך: קרן השקעות בנדל"ן למגורים בישראל של YG ו-IBI רכשה מאפריקה מגורים שני מקבצים, בני 6 דירות כל אחד, בכ-35 מיליון שקל – בשני פרויקטים שונים, בהליכי בנייה | המטרה: לאפשר לצרף משקיעים קטנים לשוק השכירות המוסדי

אדיר יונסי ועומרי גלילי | צילום: תומר שלום

קבוצת YG השקעות נדל"ן בבעלות לינדה בן שושן, אדיר יונסי ועומרי גלילי, רכשה ביחד עם בית ההשקעות איי.בי.אי – פורטפוליו של דירות להשכרה לטווח ארוך מידי אפריקה מגורים. היקף העסקה כ-35 מיליון שקל והיא בוצעה במסגרת קרן השקעות בנדל"ן למגורים בישראל של YG ו-IBI.

לפי דיווח של הדר חורש ב'דה מרקר', כוונת השותפות החדשה היא להעמיד את הדירות שנרכשו על ידי משקיעים לטובת שכירות ארוכת טווח, וליהנות מהטבות המס במסגרת חוק עידוד השקעות הון. לפי הדיווח, "המשקיעים במסגרת השותפות המוגבלת רכשו יחידות השקעה של 500 אלף שקל בלבד, ואינם נדרשים לרכוש דירה, ששוויה הממוצע 2.9 מיליון שקל, וההון העצמי הנדרש המזערי לרכישתה הוא כ-1.45 מיליון שקל. בכך", מציין חורש, "נכנס לשוק הדיור המוסדי להשכרה גורם חדש, המאפשר גם למשקיעים קטנים יחסית לנצל את ההטבות של משקיעים מוסדיים, הפועלים במסגרת חוק עידוד השקעות הון".

לפי הדיווח, הדירות שנרכשו מאפריקה מגורים נמצאות עדיין בשלבי בנייה. שש מתוכן נרכשו בשכונת נרקיסים בראשון לציון, על קרקעות שפונו על ידי צה"ל משטח המחנה צריפין, ושש דירות נוספות נרכשו בנתניה, בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב אנדריוס. השותפות רכשה שש דירות בכל פרויקט מכיוון שזהו הרף המינימלי המאפשר למשקיע לקבל הכרה במסגרת חוק עידוד השקעות הון.

לדברי עומרי גלילי, מנכ"ל YG השקעות, "שוק השכירות לטווח ארוך נחשב להשקעה סולידית ומבטיחה. ניתן לראות מגמת מדאיגה של ירידה בהתחלות הבניה וזה יגרום להגדלת הפער בין הביקוש החזק להיצע הדל. אנו מבצעים בקבוצת YG השקעות בפרויקטים חדשים בשכונות מתפתחות בערים עם הגירה חיובית וחיבור תחבורתי עתידי איכותי בגוש דן. הנוסחה הזו תביא למשקיעים תשואה עודפת בשוק הנדל"ן הישראלי".

גם אדיר יונסי מנכ"ל YG השקעות סבור כי "שוק השכירות יציב מאוד וכל טלטלה שתפגע בהיצע, שאינו מספיק ממילא של דירות למגורים, יביא לעליה במחירי השכירות".

כתיבת תגובה