השר דרעי הכריע: איחוד בת ים – תל אביב יוצא לדרך

האיחוד יתרחש הלכה למעשה בבחירות לעירייה המאוחדת בשנת 2023 – בחירות לראש עיר אחד לעיר המאוחדת. עד שנת 2023, בת ים תהיה תחת תכנית הבראה מיוחדת

בניין עיריית תל אביב. צילום: elbud | שאטרסטוק

בהודעתו הצפויה לבג"ץ, בעניין איחוד בת ים תל אביב – יפו, מודיע הערב (א) שר הפנים אריה דרעי כי הוא שוקל לאמץ את המלצת הועדה: על  איחוד הערים בת ים תל אביב יפו, בשנת 2023.

בשנת 2014 עתרה עיריית בת ים נגד שר הפנים דאז בדרישה כי ימנה ועדת חקירה לחלוקת הכנסות בין עיריית בת ים, עיריית ראשון לציון חולון ועיריית תל אביב. הועדה הוקמה והגישה את המלצותיה לשר הפנים – על איחוד העיר בת ים והעיר תל אביב- יפו.

ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה  עם הקמת מנהלת ממשלתית לעניין האיחוד, כשהאיחוד  יתרחש הלכה למעשה בבחירות לעירייה המאוחדת בשנת 2023 – בחירות לראש עיר אחד לעיר המאוחדת. עד שנת 2023, בת ים תהיה תחת תכנית הבראה מיוחדת  – צופה פני איחוד.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

שר הפנים אריה דרעי : "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת ים השרויה בגרעון כלכלי עמוק. אני שוקל לאמץ את המלצות הוועדה המקצועית  שבחנה את הנושא ולאחד את הערים בת ים תל אביב-יפו, שיצא לפועל ב2023, בתום תהליך ארגוני סדור. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, להכין את התשתית והמנגנון לבצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על  השירותים לתושבים. במהלך האיחוד ידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות, לקראת איחוד. נדאג כי רמת השירותים הניתנים לתושבים לא תפגע ואף תשתפר. זוהי הפעם הראשונה שבה איחוד בסדר גודל כזה יוצא לדרך ,  ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח".

תגובה אחת ל: "השר דרעי הכריע: איחוד בת ים – תל אביב יוצא לדרך"

  1. טעות חמורה.לא יקום יהיה.זה כמו לאחד את בני ברק עם רמת גן.בת ים נהייתה עיר תורנית.תחשבו רגע.אתם רוצים שכל הליכלוך הרוחני שיש בתל אביב יקרא גם על בת ים?
    וחוץ מזה בקטע הכלכלי.כרגע בת ים מתפתחת יפה.נכון שיש קשיים.אבל אם תשאלו את התושבים הם יהיו מוכנים להירתם למאמץ להבריא את העיר.

כתיבת תגובה