השר עמיחי אליהו מתנצל: "הייתי לפני הקפה של הבוקר"

אחרי שהבוקר תקף השר עמיחי אליהו במילים חריפות את נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון על רקע אזהרותיו נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית וההשלכות שלה על הכלכלה – התנצל בריאיון לרשת ב' | ההתנצלות על הסגנון ולא על התוכן | בינתיים, הבורסה רשמה ירידות שערים בעקבות הכרזת נתניהו על המשך הרפורמה

השר עמיחי אליהו | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לאחר שהבוקר אמר בריאיון ל'קול ברמה' השר עמיחי אליהו כי נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון הוא "פרא אדם", מיהר שר המורשת להתנצל בצהריים, בריאיון לרשת ב'.

בעוד בבוקר אמר "הנגיד מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה. הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. זה פרא אדם. לא ייתכן שפקידים ייצאו נגד הממשלה", והוסיף כי, "האדם הזה ממשיך לכהן בתפקיד שלו, מכיוון שהרפורמה המשפטית לא יוצאת לפועל" – בצהריים התנצל שר המורשת על הסגנון אך לא על התוכן.

"הסגנון – לא היה ראוי ואני מתנצל עליו. הייתי לפני הקפה של הבוקר, זה כואב לי למה אנחנו לא מצליחים לממש מדיניות, ללכת לדבר בעולם נגד המדיניות הפוליטית בישראל, פקידים נגד נבחרי ציבור זו אנטי דמוקרטיה".

בבוקר דיווחנו כי ראש הממשלה נתניהו גינה את דברי השר אליהו ואמר כי הנגיד הינו "משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

לפני כן בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי בכוונתו להמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית, ובבורסה לני"ע בת"א נרשמו ירידות שערים. מדד ת"א 35 עבר לאחר ההכרזה, בסביבות השעה 11:10 לירידה של יותר מ-0.5% לאחר שבבוקר עלה ביותר מ-0.5% ואילו מדד הבנקים שבפתיחת המסחר רשם עלייה של 1.2% עבר למינוס 1%.

לדברי נתניהו שבאים על רקע פרישת האופוזיציה מהשיחות בבית הנשיא באופן חד צדדי, "נתחיל השבוע בצעדים מעשיים לתיקון למערכת המשפט, באופן אחראי ומדוד ובהתאם למנדט שקיבלנו".

כתיבת תגובה