התוכנית שתפחית את העומסים בעיר: כביש כניסה חדש לירושלים

התכנון כולל חיבור ישיר בין כביש י-ם – תל אביב לכביש מנחם בגין, על מנת לאפשר פיזור מהיר של התנועה המגיעה אל העיר ירושלים ללא רמזור, דבר שיפחית בצורה משמעותית את העומסים בעיר

כניסה לירושלים. צילום: ChameleonsEye | שטארסטוק

הוועדה המחוזית ירושלים שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית להקמת כביש כניסה חדש לירושלים מכיוון מערב. התכנון כולל חיבור ישיר בין כביש 16 לכביש 50 (מנחם בגין) על מנת לאפשר פיזור מהיר של התנועה המגיעה אל העיר ירושלים ללא רמזור, דבר שיפחית בצורה משמעותית את העומסים בעיר.

התוכנית כוללת את החיבור בין כביש מס' 16 (ירושלים – תל אביב), שאושר בוועדה לתשתיות לאומיות, אל מרכז העיר ירושלים תוך חיבור למערך הכבישים הקיים – כביש מס' 50 (שד' מנחם בגין) המהווה דרך עירונית מהירה. כמו כן, התוכנית כוללת את שיפור מפגש הדרכים העירוניות: רחוב בייט, רחוב שח"ל ורחוב הרצוג.

התכנון מציע פתרון תחבורתי המאפשר המשך רציף לכביש 16 ללא רמזורים כדרך מהירה בין עירונית שמותרת בה הנסיעה של 90 קמ"ש עד סיומה ברחוב הרצוג. עוד כוללת התוכנית חיבור חדש לרחוב הרצוג, תוך ביטול הדרך הקיימת ברחוב בצלאל בזק, החזרת הקרקע לגן הבוטני ופינוי שטח משמעותי להתפתחותו הרציפה והעתידית של הגן לכיוון דרום. בנוסף כולל התכנון נתיב ייעודי ישירות מכביש 16 לחניון "חנה וסע" עתידי אשר יחובר לתחנת הרכבת הקלה של הירוק העתידי.

הוועדה ציינה בהחלטתה כי ניתנה תשומת לב מיוחדת להיבט הנופי והאקוסטי המהווה אתגר בתכנון של דרך מהירה הנכנסת אל תוך המרחב העירוני. על מנת להתמודד עם אתגר זה, התוכנית מציעה מחסומים אקוסטיים שיפחיתו את השפעות כניסת הכביש המהיר אל תוך העיר.

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי שבסמוך לכביש באמצעות יצירת מהלך רציף ומשמעותי של צירי הולכי רגל ושבילי אופניים, תוך אפשרות להרחבת הגן הבוטני. התוכנית מתמודדת עם אתגר הכנסת כביש מהיר לתוך העיר תוך יצירת חניון חנה-וסע המאפשר לרכבים להיפרד מהרכב הפרטי ולהמשיך לתוך העיר באמצעות הרכבת הקלה".

כתיבת תגובה