התחזה לאינסטלטור, המציא 'תקלות' ועשק את הקשישים

כתב אישום ובקשת מעצר הוגשו נגד תושב אום אל פאחם שהונה 11 אזרחים תמימים כשרימה קשישים ואזרחים תמימים בתל אביב • הוא הגיע לביתם וטען כי קיימת תקלה בצנרת ביתם הדורשת תיקון מיידי, וכי הוא איש מקצוע • עד כה נודע על 65,000 שקלים שהוציא מהנעשקים בתמורה ל'תיקונים' שביצע

אינסטלטור | צילום אילוסטרציה: Lisa S, שטארסטוק

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (ה) כתב אישום לבית משפט השלום בעיר נגד חוסיין מחאמיד (54)תושב אום אל פאחם בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות כלפי 11 מתלוננים, רובם קשישים.

 על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לילך שטיבל, בין יולי 2018 ועד מאי 2019 קשר הנאשם קשר עם אחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה, למימוש והוצאה אל הפועל של תכנית מרמה כלפי קשישים בתל אביב.

במסגרת תכנית המרמה, ניצל הנאשם את תמימותם ומצוקתם של המתלוננים בכך שהגיע לביתם וטען בפניהם בכזב כי קיימת תקלה בצנרת ביתם הדורשת תיקון מיידי, וכי הוא איש מקצוע אשר ביכולתו לתקן את התקלה, וזאת במטרה לקבל מהם במרמה כספים.

הנאשם נהג לחבל בעצמו או באמצעות אחרים בצנרת ביתם של המתלוננים ולגרום לנזילות או ליקויים אחרים. בחלק מהמקרים, נכנס הנאשם בעצמו או יחד עם האחרים לביתם של המתלוננים על מנת לבצע תיקונים אשר הנאשם טען בכזב כי קיימות.

בפועל, לפני הגעת הנאשם והאחרים לביתם של המתלוננים, לא הייתה קיימת כלל תקלה בצנרת ביתם. בעקבות מצגי השווא קיבל הנאשם במרמה מכל מתלונן סכומי כסף במזומן או בשיקים, שנעו בין 500  ₪ ל- 18,500 ₪.  סך הכול קיבל הנאשם במרמה 65,500 ₪.

הנסיבות המחמירות מתבטאות בהיותם של המתלוננים קשישים, אוכלוסייה מוחלשת החשופה לביצוע הונאות כלפיה, בניצול אמון המתלוננים שסברו כי הוא איש מקצוע, בסכומי המרמה ובדפוס הפעולה השיטתי והמתוחכם.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד לילך שטיבל כי: "כפי שעולה מחומר הראיות, המשיב נהג לרמות את המתלוננים בשיטתיות ובתחכום. נראה כי המשיב יחד עם אחרים פיתח שיטת מרמה "משתלמת" וקלה לביצוע, תוך ניצול תמימותם ומצוקתם של הקשישים. עצם ניצול אותן אוכלוסיות מוחלשות מצביע על התעוזה והמסוכנות שיש ללמוד ממעשיו של המשיב אשר אותה לא ניתן לאיין".

כתיבת תגובה