התח"צ חוזרת, הרכבת תמשיך לפעול בימות השבוע בלבד

הקלה נוספת לציבור: מהשבוע הבא: התחבורה הציבורית חוזרת לפעילות מלאה בימות השבוע ובמוצ"ש • עם החזרה לשגרה: נבחנות דרכי שיתוף פעולה עם הרשות לפיתוח כלכלי חברתי-חרדי למניעת תאונות דרכים בתחומי הרשויות החרדיות שמספר הנפגעים בהן רב

תחזוק ברכבת ישראל בימי הקורונה | צילום אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מיום רביעי הבא התחבורה הציבורית תשוב לפעול עד סוף השירות, אך עדיין בתפוסה של 50%. לא יחול שינוי בשעות הפעילות של הרכבת, שתמשיך לפעול בימי ראשון עד חמישי למעט בסופי שבוע.

 בעקבות החלטת קבינת הקורונה על הסרת מגבלות נוספות. החל מהשבוע הבא (שימו לב, כאמור, מדובר על יום רביעי, ה-4 בנובמבר) התחבורה הציבורית תשוב לפעול עד סוף השירות בימות השבוע ובמוצאי שבת. כך החליטה שרת התחבורה מירי רגב, לאחר הערכת מצב שהתקיימה במשרד התחבורה.

האוטובוסים, מוניות השירות, הרכבת הקלה ורכבת ישראל, ימשיכו לפעול במשך השבוע בתפוסה מוגבלת של עד 50%. עם זאת, קווי אוטובוסים המסיעים תלמידים למוסדות החינוך לא יפעלו עד לחזרתם ללימודים של כלל התלמידים. כמו כן, עדיין לא יחזרו קווי הלילה לפעול.

הרכבת תמשיך לפעול, בימים ראשון עד חמישי בלבד, ללא סופי שבוע (ימי ו' ומוצ"ש). תחנות הרכבת בנתב"ג, ירושלים (מלחה), רעננה (מערב ודרום), הוד השרון (סוקולוב) וכפר סבא (נורדאו), לא יפתחו בשלב זה. נסיעה ברכבת ישראל תתאפשר רק באמצעות הזמנת שובר נסיעה מראש.

משרד התחבורה מזכיר לציבור הנוסעים לשמור על כללי הזהירות למניעת תחלואה. מדובר בין השאר על הקפדת עטיית מסיכה כל זמן השהות באוטובוס ובתחנה, ושמירת מרחק בין הנוסעים.

'שומרי הדרך' פגשו את סגן השר

במקביל, ולאור העלייה בתאונות הדרכים, סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אורי מקלב קיים ישיבת הערכות מיוחדת במשרדי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בסיור שערך סגן השר יחד עם מנהל הרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי רועי אסף. בישיבה נבחנו דרכי פעולה שונים וכן שיתופי פעולה שונים יחד עם הרשות הכלכלית החרדית.

השניים נפגשו עם יחידות הרלב"ד השונות וביקרו במרכז השליטה של פרויקט שומרי הדרך אותו מפעילה הרלב"ד, ולאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה עם יחד עם הצוותים המקצועיים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וצוות לשכתו המורחב של סגן שר התחבורה.

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עו"ד רחל טבת ויזל הציגה נתונים עדכניים על היקף תאונות הדרכים בחודש האחרון, כמו כן ציינה כי במגזר החרדי ישנו שיעור גבוה יותר של נפגעים בקרב הילדים הצעירים במרכזי הערים.

לאור הנתונים הוצגו דרכי הפעולה השונות העתידיות להביא לירידה בשיעור תאונות הדרכים. "שמחנו לארח במשרדי הרלב"ד בירושלים, את סגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב. הצגנו לח"כ את פעילות הרלב"ד ומרכז הבקרה של מיזם 'שומרי הדרך' שאנו מובילים, נושאים לטיפול ואפשרויות לשת"פים למען הבטיחות בדרכים. אנו רואים בסגן השרה שותף אמיתי ופעיל בתחום הבטיחות בדרכים בישראל ואנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה בינינו", אמרה המנכ"לית בתום הביקור.

סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אורי מקלב אמר אף הוא בסיום הביקור כי הוא שמח להיות במקום ולראות את העבודה באופן אישי. "העשייה ניכרת בשטח ואנחנו מתפללים שהיא תעזור להורדת תאונות הדרכים. התאונות הן מהדברים הקשים במדינה שאנחנו חייבים להתמודד איתם, התחבורה היא גורם מרכזי המקיף את האזרח בחיי היום יום ושמירת הבטיחות חשובה".

כתיבת תגובה