התפטרות על רקע הסגר: ומה יהיה על משרד השיכון?

ענף הבניה לא יכול להרשות לעצמו משרד שיכון ללא שר, אומר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו • "קורא לראש הממשלה למנות מיידית שר בינוי ושיכון במשרה מלאה"

ליצמן ונתניהו | צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

החלטתו של שר השיכון יעקב ליצמן להתפטר בעקבות ההחלטה שעתידה להכניס את ישראל למתווה חגים ללא הסדר לבתי הכנסת בחגי תשרי – גררה תגובות רבות בזירה הפוליטית.

עם זאת, נפתח בתגובה המקצועית של נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "אנו מצרים על החלטתו של הבינוי והשיכון יעקב ליצמן להתפטר מתפקידו. אני מודה לשר ליצמן על נכונותו לקדם את ענף הבנייה והתשתיות בתוכניות שהחליט להוביל לטובת הבנייה בפריפריה.

"ענף הבנייה והתשתיות לא יוכל להרשות לעצמו משרד שיכון ללא שר. בשם ענף הבנייה והתשתיות, רוכשי הדירות והציבור הישראלי כולו, אני קורא לראש הממשלה למנות מיידית שר בינוי ושיכון במשרה מלאה. ענף הבנייה והתשתיות נמצא בתקופה קשה וקריטית, ערב סגר ותוך ירידה דרמטית ברכישת דירות ובקצב הבנייה, לאור מחסור גדול בעובדים. בעת הזו נדרש קבינט בנייה ושר שיוביל אותו. שיתוק ענף הבנייה והתשתיות כעת יהיה בכייה לשנים ארוכות, שיבואו לאחר שימצא חיסון למגפת הקורונה.

"זו השעה לבצע מהלך של הבאת עשרות אלפי עובדי זרים, ולבצע השקעות נרחבות בקידום בנייה ותשתיות, לצד השקעה בהכשרה מקצועית של ישראלים לעשרות מקצועות שיספקו עשרות אלפי מקומות עבודה בענף. כל אלה יוכלו לתמוך במשק בהמשך ויבטיחו הפחתה דרמטית של הפגיעה הקשה בציבור רוכשי הדירות שכבר בדרך", אמר סרוגו.

מכתב ההתפטרות של ליצמן. "חגי ישראל הפכו כתובת נוחה לטיפול בקורונה על אף הסבל הקשה לציבור"

יו"ר שס, השר אריה דרעי אמר, "צר לי מאד על התפטרות חברי הרב יעקב ליצמן מהממשלה. נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להאבק בנגיף הקורונה למען בריאות תושבי המדינה. אני מקווה ומייחל שהרב ליצמן עוד יחזור לממשלה כדי שנמשיך לעבוד ביחד בעז״ה למען העם והמדינה".

 

כתיבת תגובה