התקלה בכספומטים עלתה ל'הפועלים' 1.6 מיליון ש"ח

איפה הכסף? • לקוחות בנק הפועלים שניסו למשוך כסף בסוף השנה שעברה התפלאו לראות שחשבונם חוייב אך לא יצא שום שטר מהמכשיר המהבהב • בתגובה החליטה המפקחת על הבנקים לקנוס את הבנק ב-1.6 מיליון ש"ח • ומה עם העמלה שנגבתה מהלקוחות בגין ה"משיכה" שלא הייתה?

מושכים בכספומט. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מכירים את הרגע הזה שאתם באים למשוך כסף בכספומט אבל מחכה לכם הודעה: "אנו מצטערים, אך זמנית הכסמופט אינו בשימוש"? אין ספק שהדבר יוריד במעט את מצב הרוח שלכם.

אז איך הייתם מרגישים לו הכספומט היה נראה כפועל ותקין, חשבונכם אף היה מחוייב בגין המשיכה שביצעתם, אפילו חוייבתם בעמלה קטנה בעקבות המשיכה, אך בפועל הכסף לא היה מגיע אליכם?

נשמע מעציב במיוחד ולא כל כך מציאותי, אך זו הייתה נחלת חלקם של לא מעט מלקוחות בנק הפועלים.

הדבר נחשף בתכנית 'הצנרת' בערוץ 13, שם הביאו מקרים רבים של לקוחות שחוייבו בסכום אותו רצו למשוך וכן בעמלת משיכה, זאת למרות שבפועל הם לא קיבלו את כספם בשל תקלה במכשיר הכספומט של 'הפועלים'. כאמור, התקלה לא הייתה במקרה בודד אלא התרחשה במספר לא מועט של כספומטים ברחבי הארץ שכולם שייכים ל"הפועלים".

בעקבות כך, החליטו בפיקוח על הבנקים היום (חמישי) לקנוס את בנק הפועלים בסכום של 1.6 מיליון שקלים.

בפיקוח על הבנקים אמרו כי בעקבות המידע הראשוני שהתקבל בנושא, הם פתחו בבדיקה לגבי אופן הטיפול של הבנק בתקלות שהתרחשו. בפיקוח על הבנקים הוסיפו ואמרו כי הם דרשו מבנק הפועלים לאתר את הלקוחות שנפגעו מהתקלה ולפצות אותם, כמו כן הם דרשו מבנק הפועלים לנקוט בכל הצעדים שברשום על מנת שתקלה כזו לא תישנה.

למרות שבמקרים רבים השתדלו בבנק הפועלים לזכות את חשבונותיהם של אותם לקוחות שחוייבו בגין משיכה שלא קרתה, הם לא זיכו את החשבונות האמורים בסכום עמלת המשיכה, שעומדת אולי על כמה שקלים בודדים, אך בשורה התחתונה מדובר בעמלה שנגבתה לחינם, ועל בנק הפועלים היה להחזיר גם אותה. מכיוון שלא עשו זאת ברוב המקרים הם נקנסו כאמור ב-1.6 מיליון שקלים.

בבנק הפועלים טענו להגנתם כי ברוב המקרים הכספומטים פעלו כראוי, וכי גם במקרים בהם הייתה תקלה, היא תוקנה אוטומטית ברוב הפעמים, בחלק הקטן של התקלות שלא תוקנו היה צורך שהלקוחות יפנו על מנת שהדבר יתוקן והיה קושי תפעולי לתקן את התקלות ללא הפניות של הלקוחות הספציפיים שנפגעו.

בפיקוח על הבנקים ציינו כי גם כעת טרם אותרו כל הלקוחות שנפגעו וכי בבנק הפועלים פועלים גם כעת על מנת לאתר את כל הלקוחות שנפגעו. כך או כך סביר להניח שהקנס שקיבלו ב'הפועלים' יגרום להם לבדוק בשבע עיניים את תקינות מכשירי הכספומט שלהם.

2 תגובות ל: "התקלה בכספומטים עלתה ל'הפועלים' 1.6 מיליון ש"ח"

  1. קנסו קנסו, אבל מי קיבל את הקנס? האם האזרחים שניסו למשוך?

  2. למה דווקא תמונה של חרדים?

כתיבת תגובה