התקליט השבור של חה"כ מוזס מיהדות התורה

עד לאחרונה היינו רגילים לקבל בתדירות של פעם בשבוע הודעה לעיתונות על פועליו של חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס בתחום הדיור. בחודש האחרון, מאז נכנס "מתחרה" לנישה הזו, משהו השתנה ולא לטובה. חבל שלא משלבים ידיים

מוזס מול אשר. צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90

יש שלב בו אתה הופך מאחד שמוביל בגאון את אג'נדה בתחום מסוים, לאחד שמפטפט את עצמו לדעת ומזכיר דיסק שרוט שחוזר על עצמו. זה מה שקרה, למרבה הצער, לחבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס.

בגדול, מוזס לא קיבל שום תפקיד בקואליציה הנוכחית, מעבר לתואר המכובד יושב ראש סיעת יהדות התורה (בכנסת). תואר שמופיע רק ביומונים המפלגתיים, וגם זה רק כאשר חסידות האם ששלחה אותה לכנסת אינה מטילה אמברגו על הודעות היח"צ שלו, כפי שאירע למשך מספר חודשים בקיץ האחרון…

מוזס ביקש לשנות מיתוג, ובמקום להיות מזוהה רק עם בעיות התחבורה במירון, החל בשנה האחרונה לקדם במרץ את נושא מצוקת הדיור. זו לא הייתה זרה לו בעבר, אך בשנה האחרונה, כאשר זיהה מוזס זיהה שחברי הכנסת החרדיים לא מטפלים בבעיה הכי קשה שיש כיום לציבור החרדי, הוא תפס טרמפ על הנושא.

זה לא שהוא הצליח לקדם משהו, כי הסמכות שלו בתחום הדיור זהה לסכמות שיש למזכיר מוסדות ויז'ניץ בעפולה בקידום מכרזי מחיר למשתכן, אבל הוא לפחות העלה פעם אחר פעם את הנושא לסדר היום, ואף הפך במרוצת הזמן ליקיר התקשורת החרדית בנושא הדיור. מה עוד היה יכול לבקש לעצמו חבר כנסת מהספסלים האחוריים שחוגג שבע עשורים להיווסדו.

מוזס נגד כולם

בחודשים האחרונים חל שינוי בתחום ולא לטובה. השינוי התרחש עם פרישת חה"כ מאיר פרוש מהכנסת וכניסתו של חה"כ השלישי ב'דגל התורה' – חה"כ יעקב אשר. זה האחרון קלט עד מהרה את תחום הדיור שמונח בצד כאבן שאין לו הופכין. מלבד מוזס כמובן.

עוד קודם לכן, כאשר עשה מחוץ לכנסת, הופקד אשר על עניין הדיור. לאשר, בניגוד למוזס, יש גיבוי אדיר מההנהגה הרוחנית להוביל מהלכים בתחום הדיור, כולל עקיפת גפני. בנוסף, אשר ידוע בקשריו עם התקשורת החרדית ואת התוצאות היה אפשר לראות בשטח (התקשורת כמובן. דבר לא השתנה במחסנים ובדירות המחולקות).

בתחילת מושב החורף של הכנסת שיגר אשר מכתב לסיעה בה דרש לקיים דיון דחוף בנושא מצוקת הדיור במגזר החרדי. מוזס ראה את המכתב ויצא מכליו. בתגובה שיגר חבר הכנסת הוותיק תגובה צוננת ואולי צינית. הוא כתב לאשר: "אני שמח מאוד על בקשתך, בישיבת הסיעה הקרובה אייחד זמן ניכר מתוך הישיבה לדיון מעמיק בסוגיה". במילים אחרות, היזהר והישמר. אל תיכנס לנישה שלי.

אבל אשר כנראה לא הבין את הרמז הבוטה, ולפני שבועיים קיבל טור מפנק בעיתון 'משפחה' בטורו של הפרשן הפוליטי שמעון ברייטקוף שהלל ושיבח את אשר על שלקח על עצמו את נושא הדיור. הטור, כפי שכל אחד יכול לתאר לעצמו, לא בא בחלל ריק. ברור שמישהו טרח לדבר עם הכתב "אוף-דה-רקורד"…

זה המשיך בשבוע שעבר כאשר מוזס עלה לשידור ברדיו אחרי שלא הופיע בוועידת 'המודיע' לעסקים, ואמר באכזבה בולטת: "האזנתי לדברים שאמר ראש הממשלה בוועידת המודיע שמצוקת הדיור במגזר החרדי היא חלק מהמצוקה הכללית, והרגשתי שהוא תוקע לנו סכין בגב. המצוקה שלנו גדולה שבעתיים מהמצוקה במגזר הכללי".

בכל זאת, את ליצמן ודרעי שקטפו כותרות מהפדיום, הוא הרי לא יכול לתקוף…

חייבים לשלב ידיים

האמת, חבל על המצב שנוצר. בכל זאת למוזס יש יכולות וניסיון פרלמנטרי עשיר. הוא מכיר היטב את עבודת הכנסת ויכול בהחלט לעזור בתחום הדיור (אם רק לא יתקעו לו מקלות בגלגלים). חבל שנוצר מצב תחרותי בינו לבין אשר. רק מתבקש שמוזס ואשר ישלבו ידיים ויחדיו ירימו את הנושא לסדר היום הציבורי עד לפתרון.

לצערנו, בהכירנו את הנפשות הפועלות, סביר להניח שנמשיך לראות את מוזס מתבזה בהודעות לעיתונות על כרטיסיות לבנות סמינר ותוקף את אשר ואת כל מי שיעז לעסוק בתחום הדיור שניסה לרשום על שמו בטאבו, במקום לשלב ידיים – וחבל.

6 תגובות ל: "התקליט השבור של חה"כ מוזס מיהדות התורה"

  1. תגידו מאיפה הבאתם שמדובר בפרלמנטר מנוסה?
    הבוקר קראתי שהוא מאיים לא להצביע בעד התקציב
    פרלמנטר מנוסה יודע שהצבעה על התקציב היא למעשה הצבעת אמון בממשלה
    שוב הוא מאיים ברובה מים. מי מהחברים שלו יסכים לוותר על הכיסא?!
    פרוש? גפני? ליצמן?

  2. חבר הכנסת הכי מיותר במשכן. אפילו בויז'ינץ לא רוצים אותו בכסנת

  3. תתביישו לכם. מה שמוזס עשה בשבילנו אף אחד לא עשה. הוא הכי ישר מכל החברי כנסת החרדים

  4. תשאלו במשרד החינוך אם מישהו בכלל ספר אותו כשהיה סגן שר.

  5. גם אשר מדבר בלי הפסקה ולא עושה כלום. תרדו ממוזס. כל החכים החרדים לא שווים כלום. מוזס לפחות מצטלפ יפה ליד מחסנים

  6. איזה אינטרס יש לכם עכשיו? יש בחירות בקרוב? למה מה קרה פתאוןם?

כתיבת תגובה