ובמקום האחרון באיכות השירות: 'דן' ו'דן בדרום'

דו"ח הבקרה החצי-שנתי של משרד התחבורה מעלה נתונים מפתיעים על השירות שמעניקות חברות התחבורה הציבורית. מי בראש ומי בתחתית?

מתחבורה ציבורית ליזמות מסחרית עניפה. אוטובוס של חברת דן | צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90

כמידי חצי שנה בשנים האחרונות, פרסם משרד התחבורה את דו"ח הבקרה התפעולית שלו בנוגע לשירות של חברות התחבורה הציבורית.

על-פי הדו"ח, שפורסם ב'וואלה', חברת האוטובוסים 'נסיעות ותיירות' שבסיסה בנצרת ורובכם מן הסתם לא שמעתם עליה מעולם, מעניקה את השירות הטוב ביותר מבין חברות האוטובוסים. מבין החברות הגדולות זכתה 'אפיקים' במקום הראשון, 'אגד' בשני ו'קווים' בשלישי.

זו לא הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שבה אגד מקבלת ציון טוב יחסית, למרות תלונות לא מעטות שהיא סופגת במגזר החרדי. אל המקום האחרון הגיעו 'דן' וחברת הבת שלה שספגה ביקורת רבה בשנה האחרונה, למעשה מאז הוקמה, חברת 'דן בדרום'.

הבקרה מתבצעת בידי עשרות בקרים והיא מקיפה כמה פרמטרים ובהם עמידה בלוחות הזמנים, תדירות, התנהגות הנהג, עמידה בלוחות הזמנים, עצירה בתחנות, טיפול בתלונות ציבור, בקרה על מערך הכשרת הנהגים, אבידות ומציאות וכו'.

"על פי דו"ח הבקרה, הבעיות הגדולות ביותר בכל החברות הן איכות המידע הניתן לציבור, איחורים וביטול נסיעות. בכל המקרים מדובר בחריגות ממוצעות קטנות שבין 1.3% ל-2% מהרצוי, מה שמעלה את השאלה אם חברות האוטובוסים אכן מספקות שירות כה מעולה, או שמא שיטת המדידה לקויה", נכתב.

כזכור, לפני שלושה חודשים פרסמנו כי 'אגד', 'דן', 'נתיב אקספרס' ו'קווים' שילמו לא מעט קנסות – לאחר שזכו במכרזים ולא תמיד עמדו בלוח השנים או ברמת השירות.

'נתיב אקספרס' היא שיאנית הקנסות, ואחריה 'אפיקים': החברה המפעילה בין היתר את קו ירושלים-בני-ברק נאלצה לשלם 855 אלף שקלים. 'אגד' – שמחזיקה בפי ששה יותר אוטובוסים מאשר ל'נתיב' ו'אפיקים' – הגיעה רק למקום השלישי  עם 832 אלף שקלים שהושתו עליה.

הקנס העיקרי הוטל על אי-ביצוע נסיעה (2,000 שקלים) להן התחייבו החברות, כמו גם אי-עצירה בתחנה (1,000 שקלים) או  איחור של יותר מ-10 דקות בלוח הזמנים (500 שקלים).

כתיבת תגובה