ובפעם הראשונה בעיתונות החרדית הממוסדת: ווטסאפ

העיתון החרדי של הזרם הליטאי המרכזי, 'יתד נאמן' מפרסם מודעה וידיעה על המעבר של 'כללית' לווטסאפ מרפאתי, בהזכרת השם המפורש של האפליקציה (יישומון, בלשון המערכת) | סמליל הווסטאפ מככב במודעה לצד שורת חיפוש הודעות בווטסאפ שיכולה להיראות גם כשורת חיפוש בגוגל, למיטיבי ראות | המסר הישיר לקוראים – שעבר איכשהו את המבקר של העיתון אחרי שנים של התנגדות – ברור וחד

וואטסאפ | צילום: pixabay

'שירותי בריאות כללית' בסך הכל עשו את מה שכל קופות החולים עושות. הן מתקדמות לדיגטיציה. אך בעוד שהפְנָיָה בתחתיות המודעות השונות אל כתובתן של אתרי הקופות עברה איכשהו עד כה מתחת לרדאר בחלק מהעיתונים הממוסדים (קרי: הביטאונים היומיים), בקמפיין הנוכחי שכעת מככב באוויר, חל חידוש מסעיר בעולם הפרסום החרדי.

מדובר במודעה מבית היוצר של 'דץ-עמיחי' (שמחזיקים בחלק מנתח הפרסום של 'כללית' במגזר החרדי, בו חולקים מספר משרדי פרסום שונים) ל'ווטסאפ מרפאתי', מוצר שקיים הלכה למעשה במרפאות רבות – לא רק של 'כללית'.

אלא שהחידוש הוא בעובדה ש'יתד נאמן' – במהדורת יום ג' המופצת חינם בריכוזים החרדיים – אישר את הכנסת המודעה, עם סמליל הווטסאפ, בתוספת אזכור מפורש של שם האפליקציה – ווטסאפ, כאשר גם בידיעה נרחבת בנושא, העיתון נותן במה לאפליקציה. 'יתד נאמן' שקיבל את הידיעה מוכנה ככל הנראה הישר ממשרד היח"צ, לבטח ביצע בה שינויים וביקורת כמיטב המסורת של 'המבקר' – אך גם בה מוזכר ה'יישומון' (ולא 'אפליקציה', חלילה) שיסייע לפנות למרפאה באופן ישיר.

מודעת הפרסום עם האזכור הראשון לווטסאפ בעיתונות המגזרית השמרנית. שימו לב לשורת החיפוש בחלק העליון של המודעה

במקביל, מופיעה במודעה שורת חיפוש המזכירה את מנוע החיפוש של גוגל, שורה – שלא הותרה לפרסום ב'יתד נאמן' עד כה. נציין, כי בתוכה הוטמעה המילה 'הודעה' וסימון צמוד של מיקרופון משמאל, וסמליל ריגושון מימין, כך שניתן לשייך את האייקונים הללו באופן ישיר לווטסאפ בלבד. ועם זאת, יש בשורה הזו, לדעתנו, משמעות תודעתית כפולה.

ידיעת היח"צ שנלוותה לפרסום המודעה

2 תגובות ל: "ובפעם הראשונה בעיתונות החרדית הממוסדת: ווטסאפ"

  1. קשקוש במיץ… השירות וואטסאפ הזה לא עושה כמעט כלום חוץ מלשלוח אותי חזרה לאתר כדי לבצע את הפעולות שם..גם עובד די לאט, סתם בזבוז כסף של כללית עדיף לגשת ישר לאתר האינטרנט

  2. שומו שמיים הזדזזעי ארץ

כתיבת תגובה