וול סטריט: אמזון צללה, אפל בפסגה ומיקרוסופט אחריה

חלום הטריליון של בזוס מתרחק והוא רושם הפסד של 11 מיליארד דולר, מיקרוסופט מזנקת למקום השני וחברת האם של גוגל גם סוגרת שבוע אדום • סיכום שבוע המסחר בוול סטריט

חזקה מתמיד. וול סטריט | צילום: pxhere

שבוע של תנודות חדות עבר על בורסות העולם, כשאת שבוע המסחר סגרה ענקית התוכנה מיקרוסופט עם שווי שוק של 821.05 מיליארד דולר – החברה השנייה בגודלה בארה"ב. זאת, לאחר שענקית הקמעונאות האלקטרונית אמזון מחקה בסוף השבוע האחרון 68.1 מיליארד דולר, לאחר שלא עמדה בציפיות ההכנסה של וול סטריט ברבעון השלישי.

על פי הדיווח באתר CNBC, היום האחרון של המסחר בשבוע האחרון היה הגרוע ביותר לאמזון מאז ה-24 באוקטובר 2014 ושווי מנייתה צנח ב-7.8%. מייסד אמזון ג'ף בזוס עצמו הפסיד 11 מיליארד דולר מצניחת שווי מניותיו בחברה ושווי השוק של החברה עומד על 803.28 מיליארד דולר. אמזון דיווחה בסוף שבוע המסחר על רווח של 5.75 דולר למניה ועל הכנסות של 56.6 מיליארד דולר.

מאז סוף יולי הפסידה אמזון 9.1% משוויה והתרחקה עוד יותר משווי השוק של טריליון דולר, אליו הגיעה לזמן קצר ב-4 בספטמבר – השיא הגדול אי-פעם של ענקית הקמעונאות. החברה הציבורית האמריקנית היחידה שהצליחה לעקוף את שווי הטריליון דולר היא אפל, שבסוף שבוע המסחר האחרון עמד שוויה על 1.044 טריליון דולר.

גם מניית חברת האם של גוגל – אלפבית – רשמה ירידות שערים ומחקה 15.29 מיליארד דולר משוויה, לאחר ששווי מנייתה ירד ביום האחרון של המסחר ב-1.8%. זאת, לאחר שלא עמדה גם היא בציפיות ההכנסה של המשקיעים. על פי דיווחי החברה, היא רשמה רווח של 13.06 דולר למניה והכניסה 33.7 מיליארד דולר.

למעשה, היה זה שבוע אדום עבור כלל ענקיות הטכנולוגיה, ומאז סוף יולי הפסידו פייסבוק, אלפבית ונטפליקס ביחד יותר מ-15% משוויין ומדד ה-S&P 500 השיל 6.3% מערכו.

כתיבת תגובה