וזה סוף התבערה? במשרד האוצר מנמיכים להבות

חילוקי הדעות ילובנו בתוך המשרד, מבטיחה הודעה לקונית וקצרה של משרד האוצר לאחר שחמישה סגני מנהל אגף התקציבים • "המכרזים שלכם, בכלל 'תפורים'" האשים באב"ד

כחלון ושי באב"ד | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הודעת הרגעה: "בתום שיחה שקיים הבוקר שר האוצר, משה כחלון, עם הממונה על התקציבים שאול מרידור, שלחו סגני אגף התקציבים מכתב ובו הודיעו על משיכת מכתבם הקודם והחזרת יחסי העבודה לפסים תקינים בתוך משרד האוצר" – על כך הודיע היום משרד האוצר בעקבות משבר אמון קשה ומתוקשר בין בכירי אגף התקציבים למנכ"ל המשרד שי באב"ד.

עוד נאמר בהודעת משרד האוצר: "כל המחלוקות ילובנו כנדרש באופן ישיר בתוך המשרד".

ההודעה הקצרה מגיעה, לאחר שבסוף השבוע כתבו חמישה סגנים באגף התקציבים, אלון מסר, יוגב גרדוס, עדי חכמון, אריאל יוצר ואמיר רשף, מכתב בלתי שגרתי בחריפותו ובסגנונו לשי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר. "לצערנו, במהלך החודשים האחרונים אנו עדים למספר תהליכים המקודמים על ידך, אשר פוגעים בעבודת אגף התקציבים ועובדיו, ועלולים לפגוע ביכולתו של אגף התקציבים למלא את תפקידו", כתבו הסגנים.

"כך למשל, באחרונה החלטת שלא לזמן את אנשי אגף תקציבים לישיבות מקצועיות שונות הנערכות בתוך משרד האוצר ומחוצה לו, על אף שמדובר בישיבות שבהן נוכחותו של אגף תקציבים היא חיונית ונדרשת, ועל אף שכך נהוג מאז ומתמיד. בנוסף, הינך מעכב אישור התקשרויות עם יועצים מקצועיים הנדרשים כחלק מעבודתו המקצועית של האגף לצורך הבטחת קידום רפורמות משמעותיות עליהן הוחלט זה מכבר.

"יתרה מכך, עוכבה על ידך התקשרות התומכת במערכות המחשוב של תקציב המדינה; הינך פועל לעכב מינוי נציגים מקצועיים מטעם אגף התקציבים לרשויות וחברות ממשלתיות באופן אשר פוגע בקידום תהליכים חשובים למשק וקבלת החלטות נדרשות; ועד לאחרונה עיכבת הליך של סיווג ביטחוני הנדרש לצורך עבודתו המקצועית של האגף ופרסום מכרז כוח אדם. כל אלה, מבלי שהושמעה בפנינו כל טענה עניינית לכך ותוך כדי התניות פסולות מצדך".

לדבריהם, הם "עדים חדשות לבקרים להתבטאויות חריפות שלך נגד עובדי אגף התקציבים. כך לדוגמה, באחרונה הופיע בעיתון 'גלובס' ציטוט מפיך, שלא הוכחש, המציין כי תפנה לנציבות שירות המדינה משום שבאגף התקציבים נוהלו מכרזים תפורים. מדובר בהטלת דופי חמורה ביותר הפוגעת ביושרם של כל עובדי האגף ובראשם החתומים מטה, וזאת אף שהאגף פועל בהתאם לנוהל שאך אושרר בשנה האחרונה על ידי הגורם המוסמך לעניין זה – נציבות שירות המדינה. על אף כל האמור, אנו, הנהלת האגף, וכל עובדי אגף התקציבים, ממשיכים במשימתו העיקרית של משרד האוצר ואגף תקציבים והיא ניהול תקציב המדינה וגיבוש צעדים כלכליים לטובת המשק וצמיחתו.

"מפאת הכבוד לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר בחרנו בשלב זה לציין כאן דוגמאות חלקיות, אך הן מבטאות בצורה ברורה את הלך הדברים. אנו סבורים כי החזרת העבודה לפסים מקצועיים, תאפשר לנו ולכלל האגפים המקצועיים במשרד לנצל את זמננו לעבודה והיערכות מיטבית להתמודדות עם אתגרי המשק בתקופה מורכבת זו כפי שכולנו, כמשרתי ציבור, מחויבים לעשות".

בתגובה למכתב כתב באב"ד, כי "מאחר שמשרד האוצר ותפקידי כמנכ"ל אינם עסק פרטי שלי, מכתב בעל אופן תלונות כמפורט עליו חתומים כל סגני האגף אינו מכתב אישי ומן הראוי שיובא לידיעת כל הגורמים הרלוונטיים – מהשר ליועץ ולנציב שירות המדינה ולחברי הנהלת האוצר, שאותם אני מצרף בהעתק. במיוחד לאור העובדה שמכתבכם גם כך מהווה נדבך בפנייתי הקרובה לנציב וליועץ בנושא שיטת המכרזים הנהוגה באגף והשפעתה על אופן ההתנהלות במשרד.

 

"מבלי להיכנס לעובי הקורה, שכן את הדברים אביא בצורה מסודרת ומפורטת, ברצוני רק לציין כי איני מבין את פשר טענתכם לגבי תפירת המכרזים באגף, שכן בעיני מכרז תפור הוא מכרז שבו עוד לפני סיומו תוצאותיו ידועות מראש, וכפי שאתם יודעים היטב, הדבר נכון לכל אחד מהמכרזים שבהם אתם זכיתם להיות סגנים. הממונה הנוכחי שאול מרידור תיאם איתי מראש עוד טרם קיומו של המכרז, את זכייתו של אמיר רשף, עדי חכמון ואלון מסר, והממונים הקודמים תיאמו איתי את זכייתם של אריאל יוצר ויוגב גרדוס, טרם המכרז.

"הדבר נכון גם לגבי המכרז שלטענתכם עיכבתי שבו הודיע לי הממונה הנוכחי שהתפקיד מיועד מראש לאסף וסרצוג. כך שגם אם הדבר נעשה עד היום בהתאם לנוהלי הנציבות, ואני מסופק עם זאת היתה כוונת המשורר. התיאור של המכרז כמכרז תפור הינו תיאור עובדתי מדויק".

לדברי באב"ד, "אני מבקש כי ככל שיש עוד תלונות או דוגמאות כעולה ממכתבכם, אנא צרפו פירוט מלא לכל המכותבים ואל תכבדו את תפקידי שכן לא מדובר בעסק פרטי שבבעלותי. תגובה מלאה ומפורטת תישלח בימים הקרובים".

כאמור, היום מפרסם משרד האוצר הודעה שההדורים יושרו – לפחות כלפי חוץ.

כתיבת תגובה