ונשמרתם מאוד • אלפי צעצועים מסוכנים נתפסו בביתר

פורים מגיע ואיתו מפגעי הנפצים והצעצועים המסוכנים. משרד הכלכלה ומשטרת ישראל מקיימים מזה כשבועיים מבצע אכיפה רחב היקף במטרה לאתר את משווקי המוצרים המסוכנים וקוראים להורים לגלות ערנות

צעצועים מסוכנים. צילום: Onnada Srilawong | שאטרסטוק

במחסניו של יבואן מביתר עילית נתפסו אתמול (ג) אלפי צעצועים מסוכנים בהם נפצים וזיקוקים, סמני לייזר ורימוני עשן. הצעצועים הוחרמו. במשרד הכלכלה אמרו הבוקר כי העונש המרבי על עבירה מסוג זה הוא קנס עד עשרים אלף שקל או שנת מאסר. במסגרת פעילות שגרתית בעיר אלעד נמצאו עשרות "רוגטקות", גם הן אסורות בייבוא ומכירה בישראל.

בשבועיים האחרונים החל משרד הכלכלה לבצע ביקורת בעסקים רבים בארץ וזאת במסגרת מבצע משותף עם משטרת ישראל. עד עתה נערכו מעל 350 ביקורות בכל רחבי הארץ והמבצע יימשך עד לאחר חג הפורים.

עד עתה נתפסו בצפון הארץ מאות יחידות של רובים ואקדחים דמויי נשק אמיתי, אלפי נפצים וחזיזים הטעונים בחומרי נפץ, וכמות לא מבוטלת של כדורים העשויים מחומרי פלסטיק אשר פגיעתם מסוכנת. חזי זמיר, ראש זרוע האכיפה במשרד הכלכלה והתעשייה, סיפר כי בין השאר נתפסו גם "נרות רומיים" המכילים כדוריות שניצתות ועפות עם הדלקת "הנר". "אני קורא להורים, מורים, רבנים ומדריכי נוער להתגייס למיגור תופעת הסחר והשימוש באותם צעצועים אסורים. כשמם כן הם – צעצועים מסוכנים!".

בשנים האחרונות התמעטו החנויות שמוכרות צעצועים מסוכנים, אך המכירות עברו לרחובות. במשרד הכלכלה מספרים שהציוד האסור נמכר לבני נוער ישירות מתאי מטען של מכוניות, או בדירות מגורים, וקוראים להורים לגלות ערנות.

כתיבת תגובה