ועדת השרים אישרה: הקץ לתפיחת חובות בגלל ריבית פיגורים

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת שר האוצר לתיקון חוק פסיקת ריבית והצמדה – הצעה שתפחית באופן דרמטי את דמי הפיגורים | תיקון החוק שעבר בוועדת שרים הוא שלב נוסף ביישום המלצותיו של צוות בין-משרדי שפעל לגיבוש המלצות לתיקון חוק פסיקת ריבית והצמדה

יהלי רוטנברג | צילום: יח''צ

שר האוצר, אביגדור ליברמן, העביר היום (א') בוועדת שרים לענייני חקיקה את תיקון לחוק פסיקת ריבית והצמדה. מטרת החוק היא לפצות בעלי חוב על התמשכות ההליכים המשפטיים בבתי המשפט וכן מתן תמריצים לחייבים לשלם את חובם בזמן. התיקון שאושר היום בוועדת שרים משקף שינויים דרמטיים, עיקר השינוי הוא במנגנון דמי הפיגורים. השינוי יבטיח שחובות לא יתפחו בצורה לא מידתית. השלמת השינוי יבוצע בעתיד וזאת על ידי התקנת תקנות של שר האוצר שיגדרו את אופן החישוב של הריביות ובעצם יקבעו את שיעורי הריביות מכוח החוק.

תיקון החוק שעבר בוועדת שרים הוא שלב נוסף ביישום המלצותיו של צוות בין-משרדי בראשות סגן החשב הכללי, מר גיל כהן, ובהשתתפות נציגי משרד האוצר, משרד המשפטים-ייעוץ וחקיקה, רשות האכיפה והגבייה, הסיוע המשפטי ובנק ישראל, שפעל לגיבוש המלצות לתיקון חוק פסיקת ריבית והצמדה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "תיקון לחוק פסיקת ריבית והצמדה יתקן עיוות המתבטא בתפיחת חובותיהם של חייבים בעקבות דמי הפיגורים. התיקון לחוק, בין היתר, מבטל את מנגנון ריבית דה-ריבית של דמי הפיגורים. מהלך משלים לתיקון החוק הוא התקנת תקנות פסיקת ריבית בו דמי הפיגורים יופחתו משמעותית ושיעורם יתואם לסביבת הריבית הנהוגה במשק".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "התיקון לחוק מאוזן ומבטיח כי הזוכים יקבלו פיצוי הולם על הנזק שנגרם להם בשל עיכוב בתשלום לצד יצירת תמריצים אפקטיביים שישמשו כגורם מניע לתשלום החובות. בנוסף יש חשיבות רבה בהתאמת שיעורי הריביות במסגרת החוק לסביבת הריבית, התאמה זו תבוא לידי ביטוי בתיקון תקנות פסיקת ריבית והצמדה עליהן אנו עובדים בימים אלו".

כתיבת תגובה