ועד עובדי רש"ת: נשבית את נתב"ג בשבת

ועד העובדים מוחה על הקמת ועדת גבולות בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה שמטרתה הכשרת מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

נוסעים יותר, למרות הכל. נתב"ג | צילום: משה שי, פלאש 90

ועד עובדי רשות שדות התעופה הכריז הבוקר על הפעלת השדה במתכונת יום כיפור עם כניסת השבת ועד צאתה. זאת לאחר ששר הפנים אריה דרעי, הקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה שמטרתה הכשרת מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה. לאחר שהוגשה עתירה בנושא שאמורה להיות נדונה בבג"ץ, מאיצה הועדה את פעולתה כדי להקדים את ההליך המשפטי.

יודגש כי כבר בעבר ניסו ראשי רשויות בשפלה לקחת כספים מרשות שדות התעופה, אולם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות. במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף ישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה. איננה מקבלת שום שירות מוניציפאלי מאף אחד מהישובים הסמוכים, משלמת מיסים למדינה בשווי חצי מיליארד ₪ בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, ע"י המדינה אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה.

יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן: "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח.

אם יוזמה זו תצא אל הפועל, הראשונים שישלמו את המחיר, אלה הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האיזור. "

 

תגובה אחת ל: "ועד עובדי רש"ת: נשבית את נתב"ג בשבת"

  1. בשורה טובה. ולוואי וישמרו שבת אחת

כתיבת תגובה