ושאבתם מים בששון? הרים מתקן מים מסוננים ונפגע בגבו

הביטוח הלאומי סירב להכיר בכך כ"פגיעה בעבודה" והאיש הגיש תביעה לבית הדין לעבודה • הטכנאי: "משקל המתקן כעשרים וחמישה קילוגרמים והרמתי כמה כאלה בכל יום"

אילוסטרציה. צילום: Africa Studio | שאטרסטוק

מכירים את הפרסומת על האיש שסוחב בקבוקי מים לביתו ומתלונן על כאבי גב? מסתבר שבמציאות זה קורה גם לטכנאי מים שתפקידם להתקין מתקני מים מסוננים בבתי לקוחות.

לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, הוגשה תביעה של תושב אזור הצפון, בשנות הארבעים לחייו, שעבד במשך כשלוש שנים כטכנאי מים בחברה מוכרת למסנני מים. לדבריו, במהלך אחד מימי עבודתו, לפני כשנה, כשהתכופף להרים מתקן מים מסוננים לצורך התקנה הוא שמע "קליק" בגבו אבל לא ייחס לכך חשיבות והמשיך בעבודתו.

בסיום יום העבודה חש בכאבי גב חזקים ולמחרת פנה לרופא. לאחר בדיקות התברר כי הוא סובל מפריצת דיסק. פנייתו למוסד לביטוח לאומי להכרה במקרה כ"פגיעה בעבודה" נדחתה בטענה שלא הוכח שהיה לו "אירוע תאונתי תוך כדי ועקב עבודתו".

באמצעות עורך הדין סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ותביעות נזקי גוף, הגיש האיש תביעה לבית הדין לעבודה בה טען בין היתר כי מתקן המים המסוננים שוקל כ-25 ק"ג וכי עבד כטכנאי חמישה ימים בשבוע במשך 10-12 שעות ביום. במהלכן סחב כמה מתקנים כאלה מידי יום.

לתביעה צורפו מסמכים רפואיים רבים כולל בדיקות סי.טי. וכן תעודות מחלה שקיבל הטכנאי בעקבות האירוע, ובהם נקבע כי הוא אינו מסוגל לעבוד. כמו כן צוין כי עבר טיפולים פיזיותרפיים שונים בעקבות הפגיעה לכאורה.

כתיבת תגובה