זאב רוטשטיין מסתבך עם נשות הדסה

כמה שבועות לאחר שארגון נשות הדסה העביר בקשה רשמית להארכת תפקידו של זאב רוטשטיין, הוא מעוניין לבטל את בקשתו ודורש לפטרו לאלתר • הרקע לדרישה: התבטאות של רוטשטיין בארוחת ערב מצומצמת שהסעירה את אחת מנשות הדסה שהשתתפה בה • בימים הקרובים צפויה להתקבל ההכרעה המטילה צל כבד על המשך יישום תכנית ההבראה של בית החולים

זאב רוטשטיין בבית החולים הדסה עין כרם | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם מנכ"ל בית החולים הדסה ימשיך בתפקידו? זאת השאלה המעסיקה בימים אלה את משרדי הבריאות והאוצר, והנהלת בית החולים הדסה בירושלים. בחודש הקודם הועברה בקשת הבעלים של בית חולים הדסה בירושלים – ארגון נשות הדסה, להאריך את כהונת המנכ"ל, פרופסור זאב רוטשטיין.

הבקשה להארכה באה על רקע תכנית ההבראה המורכבת וארוכת הטווח, שגובשה כאשר ארגון נשות הדסה נקלע למצוקה לאחר פרשת מיידוף, אז הפסיד הארגון הון רב ובית החולים, שתרומות הארגון אליו צומצמו, עמד בפני סכנת התמוטטות.

על מנת לקדם את תכנית ההבראה, רוטשטיין הובא מבית החולים שיבא, בו הצליח מעל ומעבר, על מנת לעשות סדר. המטרה המרכזית הייתה לגרום לבית החולים לניתוק ממכונות ההחייאה הממשלתיות, בדמות הזרמת תקציבים ממשרדי הבריאות והאוצר. מדבריו של רוטשטיין בכנס השנתי של נשות הדסה נראה כי בשנת 2023 בית החולים אמור לעבור למאזן חיובי.

לרגע היה נראה כי הכל סגור והארכת המינוי תאושר על ידי כלל הגורמים, אולם מכתב חריף בתוכנו שנשלח מארגון נשות הדסה לרוטשטיין, כפי שנחשף באתר 'כלכליסט', הפך את הקערה על פיה. במכתב מאשימות נשות הדסה את רוטשטיין בפגיעה במאמציהן לגייס כספים לבית החולים. "יצאת מגדרך באופן בוטה ובלתי מכובד, זלזלת והכפשת את ארגון נשות הדסה, צוותו המסור ומתנדביו. אמרת אמירות לא נכונות ולא הולמות לגבי אופן השימוש בכספים שגויסו על ידנו", נכתב.

מה שקרה בזמן הקצר מאוד, בין מועד הסכמת הארגון להארכת הכהונה להוצאת המכתב, לא ברור. על פי המפורסם בכלי התקשורת, מסתבר שרוטשטיין השתתף בארוחת ערב מצומצמת לאחר אירוע התרמה גדול של נשות הדסה והתבטא שם באופן שהוציא אותן מכליהן. עתה נבדק אם יש את הזכות לארגון לחזור בו מהסכמתו להארכת המינוי.

בהסכם ההבראה, יש לארגון זכות ווטו על זהות המנכ"ל, אולם ייתכן מאוד שהסכמת הארגון הרשמית, שכבר הועברה, היא שתכריע את הסאגה. לדברי הדס מגן מגלובס, לא מן הנמנע שהפרשייה תגיע להכרעת בית המשפט.

בניגוד לפרסומים בתקשורת, כי משרדי הבריאות והאוצר כבר אישרו את ההארכה, מסתבר כי על אף שנשות הדסה ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כבר אישרו, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, שחייב לאשר את הארכת המינוי לצדם, טרם אישר אותו, כך שהמינוי אינו חלוט. לפי ההערכה, זו הסיבה שיש אפשרות לנשות הדסה לפתוח מחדש ולהפוך את המלצתן.

דירקטוריון בית החולים הדסה, שיתכנס השבוע לישיבה חודשית שגרתית. צפוי להכריע האם מנכ"ל בית החולים זאב רוטשטיין ימשיך בתפקידו. זה האחרון, הידוע באופיו הלוחמני, מסר ל'כלכליסט' כי "לא הגעתי לתפקיד כדי להיות חיית מחמד של אף אחד!", והודה כי הופתע מהמכתב. לטענתו, העיתוי אינו מקרי וקשור בחילופי הנהלה בארגון נשות הדסה. הוא הגדיר את ההאשמות כ"השמצות בחזקת פייק ניוז".

גורם במשרד הבריאות מסר ל'כלכליסט' כי "לצערנו, אין היום במערכת הבריאות הישראלית תחליף לרוטשטיין שמכיר את הדסה ויכול להוביל אותו".  משרד הבריאות עצמו הוציא הודעה רכה יותר: "לא ניתן לבצע החלפה בנקודת הזמן בה אנו נמצאים, שנה אחרונה להסכם הבראה מורכב ומסובך, שמצריך שותף לממשלה מצד בית חולים, שניתן לעבוד אתו. קל וחומר לנוכח חוסר היציבות הפוליטית שבה אנו נמצאים, ואתגרי המערכת בשנים הקרובות, לרבות בשנה הקרובה".

לפי גלובס, על אף שבמשרד הבריאות מודעים לקשיי העבודה מול רוטשטיין, הם מתנגדים לפיטוריו. "רוטשטיין הוא לא אדם קל. גם לנו לא קל איתו", אמרו גורמים במשרד לגלובס והוסיפו שאין אדם במערכת שיהיה מוכן להחליף את רוטשטיין: "מי שיכול, לא רוצה, ומי שרוצה, לא יכול".

2 תגובות ל: "זאב רוטשטיין מסתבך עם נשות הדסה"

  1. המנכ"ל פוגע ממש – כנגד כל הגיון – במאמצי גיוס הכספים של ארגון שהזרמים כ950 מליון ש"ח ! בחמש שנים האחרונות להבראת בית החולים.

    למה מפרסמים רק חלק – וחד צדדי – את מה שפורסם באופן נרחב ורציני הרבה יותר?

  2. גיוס כסף נפגע על ידי המנכ"ל (מצב הזוי כשלעצמו, אך מסתבר שהוא נרחב הרבה יותר ממה שכבר פורסם במקומות אחרים) = המדינה תצטרך להזרים כספים שאין לה!!

    מצב בלתי מתקבל שמנכ"ל פוגע בגיוס כספים לבית החולים.

כתיבת תגובה