זבל של עצמאות: שלוש מאות שקי זבל בחוף אחד בים המלח!

הבוקר אספו פקחי רשות הטבע והגנים וחניכי מכינה מקיבוצים במועצה האזורית מגילות ים המלח לא פחות משלוש מאות שקי זבל. ולא, לא מדובר בשקיות שמוכרים במכולת השכונתית. כמה לכלוך ביום אחד!

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

מכירים את זה שלאחר כל 'חול המועד' ו'בין הזמנים' מדווחים בכלי תקשורת שונים, כל אחד בתורו, על "ערימות הזבל שהשאירו חרדים בפארק העירוני"? אז הנה, קבלו את מספר שקי הזבל שאספו הבוקר (ד) פקחי יחידת שמורות הטבע והגנים, וחניכי מכינת מלח הארץ מהקיבוצים מצפה שלם ועין גדי במבצע ניקיון של חוף השאנטי, הסמוך למצוקי דרגות ונחל קדם.

כמובן שמדובר, איך לא, בערימות הזבל שהשאירו אחינו המנפנפים בחגיגות ה"עצמאות". אבל ספק אם תשמעו על זה בתקשורת… מנתונים רשמיים שפורסמו הבוקר במועצה האזורית מגילות ים המלח עולה כי מספר שקי הזבל שנאספו הבוקר בחוף השאנטי עומד על לא פחות מ-300 שקי זבל. וכמובן שלא מדובר בשקיות ה"רגילות" המוכרות לכם מהמכולת השכונתית…

"הבוקר שאחרי החגים הוא בוקר לא פשוט לשומרי הטבע, אשר עדים לכמויות האשפה שנותרו בשטח. עם זאת, נקודת האור בסיפור הינה חניכי המכינה שקמו עם הזריחה במטרה להחזיר את המצב לקדמותו", אמר ערן קרוזר, ממונה הסברה וקהילה ביחידת קצין המטה לשמורות הטבע והגנים במנהל האזרחי.

במהלך אתמול ביקרו באתרי שמורות הטבע והגנים כרבבת מטיילים, מתוכם כ-3,000 בשמורת עיינות צוקים הסמוכה לחוף השאנטי. עם סיום פרויקט פינוי הזבל אמר ראש המועצה האזורית מגילות, אריה כהן: "שמחנו לארח את אלפי המטיילים במרחב המועצה, במסלולי הטיול ובשמורות הטבע. פרויקט הניקיון ביום שאחרי מבטא את החיבור העמוק והמחויבות של התושבים ביישובי מגילות למרחב ולערכי שמירת הטבע".

מרכז ההדרכה של יחידת שמורות הטבע והגנים מקיים פרויקטים קהילתיים לשמירת טבע עם המועצות האזוריות ביהודה ושומרון, כאשר מכינת מלח הארץ מתנדבת בשמורת עיינות צוקים באופן קבוע ומסייעת בפיתוח האתר ושימורו.

במועצה האזורית מגילות ים המלח ששה יישובים: ורד יריחו, אלמוג, בית הערבה, קלי"ה, אבנת ומצפה שלם. היישובים כולם נמצאים בתהליך מואץ של צמיחה דמוגרפית בשנים האחרונות ומציעים הרחבות קהילתיות במסלולים שונים.

כתיבת תגובה