זינוק ל'פיוצ'ר קרופס' ביומה הראשון במסחר  

המשקיעים בבורסת ת"א הביעו אמון בירקות הכשרים הנקיים מחרקים • חברת פיוצ'ר קרופס הישראלית שמייצרת באמצעים טכנולוגיים ירקות וצמחי תבלין נקיים מחרקים והמוצרים שלהם הפכו לפופולאריים בקרב יהודי אירופה – זינקה בבורסת ת"א ביום הראשון למסחר

מעבדת הגידול לירקות הנקיים, בהולנד | באדיבות: יח"צ 'פיוצ'ר קרופס'

פיוצ'ר קרופס, העוסקת בתחום האגרוטק והפודטק והפועלת בתחום החקלאות הורטיקלית, מתמזגת לשלד הבורסאי אינפימר.  במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים תרכוש אינפימר כ-100% מפיוצ'ר קרופס ובתמורה תקצה כ-69% ממניות החברה לפיוצ'ר קרופס. במסגרת העסקה, החברה תגייס מהציבור לפחות 35 מיליון שקל לפי שווי שוק של לפחות 200 מיליון שקל לאינפימר לפני הגיוס מהציבור. על פי הערכת שווי שבוצעה על ידי בטא פייננס, השווי של פיוצ'ר קרופס מוערך בכ-100-130 מיליון אירו.

החברה פיתחה בשיתוף פעולה עם חוקרים ומומחים מובילים מהמכון הוולקני, פתרונות טכנולוגיים חדשניים להשבחת גידולים חקלאיים בתנאים מבוקרים, המאפשרים להתאים את התוצרת החקלאית לצרכי השוק, מבחינת איכות וכמות. הירקות וצמחי התבלין שהחברה מייצרת הפכו לאהודים בקרב הציבור היהודי-דתי באירופה. זאת בזכות הטכנולוגיה של החברה שמבטיחה ירקות נקיים מחרקים בזכות גידול בתנאים מבוקרים.

החברה מיישמת חקלאות אנכית, קרי גידול גידולים חקלאיים שונים בשכבות מוערמות אנכית, בתוך מבנים סגורים הטכנולוגיה הייחודית (על מצע אדמה – Soil Base, זאת בשונה מטכנולוגיות אחרות כמו הידרופוניות ואירופוניות, כמשל) מאפשרת תפוקות גבוהות משמעותית מכל אלטרנטיבה אחרת, תוך קיצור הזמנים מגידול לצריכה, זמינות בכל עונות השנה וצמצום משמעותי של שטח וצריכת מים.

בעידן הפכפך של מגפות, תנאי אקלים משתנים  וסביבה לא יציבה, הטכנולוגיה מאפשרת ייצור בר קיימא ביחידות גידול אוטונומיות באזורים אורבניים, עם תלות פחותה בהרבה בכוח אדם ביחס לחקלאות מסורתית וללא תלות בתנאי סביבה ובשטחי אדמה, כל זאת תוך שליטה ובקרה על תהליך הגידול, תפעול אוטומטי וניטור קבוע. הגידול הנו חסכוני במים, מוגן ממפגעי סביבה ומזג אויר, ונקי משימוש בחומרי הדברה וריסוס. ליבול המסופק לרשתות המזון יתרונות מהותיים ביחס לגידולי שדה סטנדרטיים, בכך שהוא איכותי יותר, טרי יותר, בעל חיי מדף ארוכים יותר, זאת לכל אורך ימות השנה וללא תלות בעונתיות.

פיילוט מוצלח

ברבעון האחרון של שנת 2018 החל שלב הפיילוט לייצור המסחרי במתקן הגידול שבהולנד והמכירות הראשונות של הקבוצה לאחר חתימה על הסכם פיילוט עם Albert Heijn שהינה הרשת הקמעונאית המובילה בהולנד עם נתח שוק של למעלה מ- 50% בתחום עשבי תבלין טריים. בסוף שנת 2019, הוגדר הפיילוט כהצלחה והוחלט על ידי הנהלת הרשת להרחיב את שיתוף הפעולה עם הקבוצה. הכנסות החברה ב- 9 חודשים הראשונים של 2020 עומדות על כ-630 אלף יורו, במקביל, ולאור הצלחת הפיילוט, התקשרה הקבוצה עם מספר לקוחות אסטרטגיים וביניהם עם רשת מזון מובילה בצרפת וצפויה להתחיל למכור את מוצריה ברשת זו ברבעון הראשון של שנת 2021.

עד היום, הושקעו בפיוצ'ר קרופס על ידי בעלי מניותיה כ-30 מיליון דולר אשר שימשו בין היתר בפיתוח הטכנולוגיה ובניית המתקן של פיוצ'ר קרופס. בין בעלי המניות הקיימים של פיוצ'ר קרופס ניתן למנות את A&F Realty (79.75%) אשר בבעלות משפחת לרמן העוסקת מזה עשרות שנים בתחום התעשייה ומחזיקה בעשרות מפעלים ברחבי צפון ודרום אמריקה.

בעל מניות נוסף בפיוצ'ר קרופס הוא שלום מנורה (7.25%), איש עסקים משיקגו אשר עוסק בהשקעות בתחום הנדל"ן ובתחום ההיי-טק. גרי גרינשפן, ממייסדי פיוצ'ר קרופס, משמש כמנכ"ל החברה עם השלמת העסקה. גרינשפן הינו בעל ניסיון של 25 שנים בתחום מוצרי המזון ובתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל בקבוצת שטראוס, בחברה המוחזקת בשותפות עם התאגיד העולמי PepsiCo. גרינשפן מחזיק בכ-5%.

את החברה מייצג בישראל בנק ההשקעות סילבר רואד קפיטל (Silver Road Capital),שבבעלות דני איילון סגן שר החוץ ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ושותפו ליאור מימון. חתם מוביל לאומי פרטנרס. המשקיעים בחברה הם משפחת לרמן ושלום מנורה, איתם מחזיק במניות גם גרי גרינשפן, מנכ"ל בקבוצת עלית-שטראוס לשעבר, המכהן בחברה כמנכ"ל בפועל. העו"ד המייצג את פיוצ'ר קרופס בעסקה הוא זהר ליס, שותף בפישר בכר חן וול אוריון ושות'.

כתיבת תגובה