זלזול בתי הדין הרבנים בנבחנים במסלול טוענים רבניים

הנבחנים כבר התרגלו שלא מפורסם לוח זמנים שנתי למבחנים הקשים, אבל הפעם הגזימו במערכת בתי הדין הרבניים, וטרם הודיעו על מועד למבחן שהיה אמור כבר להתקיים, מה שתוקע את על מסלול הלימודים וגם גורם לעוגמת נפש בהתנהלות היום-יומית של הנבחנים.

בית הדין הרבני תל אביב. צילום יונתן זונדל פלאש 90

טענות קשות נגד מוסד הבחינות בבתי הדין הרבניים: ממידע שהגיע ל'ביזנעס' עולה כי מאות נבחנים שלומדים לקראת הסמכתם במסלול של טוענים רבניים שהיו אמורים להיבחן בתחילת חודש שבט, על החומר בחושן משפט חלק ב', עדיין ממתינים לקבלת מועד לבחינה מבתי הדין הרבניים, כשעד לרגע זה לא קיבלו שום הודעה על מועד המבחן הקרוב שכאמור היה אמור כבר להתקיים.

הנבחנים שממתינים למועד המבחן טוענים, ובצדק, שאי קביעת מועד למבחן מעבר לעוגמת הנפש שנגרמת להם, משבש את המשך מסלול הלימודים, שכן קורסים שתוכננו להיפתח באמצע שבט לא מתחילים, וכמובן שלא מתחילים ללמוד לקראת המבחן הבא.

הלימודים לקראת קבלת תעודת טוען רבני, הינם לימודים תובעניים במיוחד אשר דורשים עמידה במבחנים קשים של בתי הדין הרבניים, סטודנטים במסלול ההכשרה מציינים כי הלימודים לקראת המבחנים של בתי הדין דומה ללימודים לקראת בחינות הלשכה של עורכי הדין מבחינת כמות החומר הנלמד וקושי הבחינה ולכן נדרש להם זמן רב ללימודים לקראת הבחינה ומושקעים בהכנה לבחינה שבועות וחודשים ארוכים ואינטנסיביים של לימוד מבוקר ועד לילה.

מבדיקת 'ביזנעס' עולה כי מדובר בתופעה ייחודית שקיימת רק במבחני בתי הדין לטוענים רבניים אשר רק להם לא נקבע לוח זמנים שנתי למבחני ההסמכה (בשונה מהבחינות לדיינות ורבנות שבהם יש לוח זמנים שנתי לבחינות). וכן יש לו"ז שקובע "בערך" מתי אמורים להתקיים מבחנים, ובכל פעם קובעים תאריך בהתרעה של חודש מראש בלבד.  

התנהלות זו גורמת לכך שאנשים שלומדים במסלול של הסמכה לטוענים רבניים, מתקשים לתכנן תוכניות למשך השנה כגון אירועים משפחתיים, שמחות, חופשות המשך לימודים וכדומה. הם תלויים בכל פעם בהחלטה המאוחרת של מדור הבחינות של בתי הדין שכאמור לא ממהרים לקבוע מועד וממש גורמים "לעינו דין" לנבחנים.

ההתנהלות הבעייתית הזו ממשיכה גם בתוצאות המבחנים, שלוקח כחצי שנה להחזיר את המבחנים עם התוצאות המיוחלות.  

מערכת ביזנעס ניסתה לקבל את תגובת הדובר של בתי הדין הרבניים וכן להשיג את האחראי על הבחינות בכדי לשמוע את הסבריו אולם לא התקבל מענה בשלוחות המתאימות. אם הנהלת בתי הדין הרבניים מעוניינת להגיב נשמח לקבל את תגובתה.

6 תגובות ל: "זלזול בתי הדין הרבנים בנבחנים במסלול טוענים רבניים"

  1. כנראה שגם הכותב הנכבד לא מודע לעובדה שמועדי הבחינות הם בזמנים קבועים. המועדים כמו נושא הבחינה נמצא באתר בתי הדין.

  2. ניסה להשיג את הדובר דרך המרכזיה במקום להגיע בקלות למספר הטלפון שלו שידוע לכל עיתונאי בברנז'ה. הכפשה מיותרת של בתי הדין הרבניים.

  3. זלזול זה בלשון עדינה אנחנו פתחנו הליך ונגיע עד בג"ץ אין צורך באישור בית הדין לפנות לארכאות כי הם הנהלת ואם הם יבחרו להתעלם אז זה היה בכיה לדורות להנהלה

  4. צודקים בכל מילה
    והבעיה היותר גדולה שעל כמות של 130 נבחנים לוקח 5 חודשים לקבלת תשובות
    כמעט ח-צ-י ש-נ-ה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. אני מצר שכך התגובות על הנהלת בתי הדין הרבניים אודות הבחינות לטוען רבני.
    לא שאני חולק על התגובות, יותר מכך איני מסכים איתן כלל וכלל!
    מועדי הבחינות ניתנים בזמנם והכל מתנהל במישרין.
    חבל שיש מי שבחר להוציא דיבתה רעה של הנהלת בתי הדין.

  6. במבחנים במכתב זה עו איכשהו סביר, אך לאחר המבחנים בכתב יש מבחן בע"פ ועל זה אין שום תאריך וגם אחרי שנרשמת יכולים לדחות אותך.

כתיבת תגובה