זעם באופוזיציה: 33 שעות לדיוני התקציב | כך זה יעבוד

ועדת הכנסת קבעה סדרי דיון מיוחדים להצעות חוקי התקציב שיכללו את נאומי יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה | לאחר סאגה מתמשכת ניתנו רק 33 שעות לדיוני התקציב, וההחלטה מעוררת זעם רב בקרב חבריה אופוזיציה המנסים בכל דרך להאריך את הדיונים ולהתיש את הקואליציה | בנוסף הוגבלו ההסתייגויות ל-120 בלבד | מסגרת הזמן שתינתן לחברי הכנסת בדיון המשולב, תחולק באופן הבא: 3/4 לחברי סיעות האופוזיציה, 1/4 לחברי סיעות הקואליציה

ספר התקציב | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לקראת רגעי הדרמה בהגעת תקציב המדינה וחוק ההסדרים המוצמד לו לקריאה ראשונה ושלישית במליאת הכנסת, לאחר אישורם בוועדות הכנסת השונות בימים האחרונים, בעה ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך סדרי דיון מיוחדים להצעות חוקי התקציב בהתאם לסעיף 98 לתקנון הכנסת.

עפ"י ההצעה שאושרה אמש בוועדה, יתקיים דיון משולב בחמש הצעות החוק. הדיון המשולב יחל מחר ביום שלישי, בשעה 9:00 בבוקר, ויימשך עד למחרת, יום רביעי, בשעה 18:30. הדיון המשולב ייפתח בהצגת הצעות החוק ע"י יו"ר ועדת הכספים ויו"ר הוועדות האחרות שטיפלו בפרקים מתוך הצעות החוק. ומסגרת הזמן שתינתן לחברי הכנסת בדיון המשולב, תחולק באופן הבא: 3/4 לחברי סיעות האופוזיציה, 1/4 לחברי סיעות הקואליציה.

סיכום הדיון המשולב יהיה ביום רביעי בשעה 18:30 ע"י שר האוצר, ראש הממשלה החלופי, ראש הממשלה, ראש האופוזיציה, יו"ר ועדת הכספים, כשלכל אחד יוקצבו עד 10 דקות לכ"א. לאחר הסיכום ולא לפני השעה 19:00, יחלו ההצבעות על חמש הצעות החוק.

בנוסף יתקיימו הצבעות על כל ההסתייגות שנציגי הקואליציה יבקשו להצביע עליהם. הסתייגויות שהאופוזיציה תבקש להצביע עליהן לשני חוקי התקציב, לסעיפים המילוליים: יתקיימו הצבעות על לא יותר מ-30 הסתייגויות. לסעיפים התקציביים: יתקיימו שלוש הצבעות ביחס לכל סעיף – כל ההסתייגויות שעניינן תוספת תקציב, כל ההסתייגויות שעניינן הפחתת תקציב, וכל ההסתייגויות שעניינן תוכניות חדשות.

הסתייגויות ל-3 הצעות החוק הנלוות: יתקיימו הצבעות על לא יותר מ-120 הסתייגויות (ל-3 הצעות החוק יחד).

הצבעות שמיות: יצביעו על לא יותר מ-5 בקשות לכל צד, על כל אחת מהצעות חוק. יו"ר הישיבה רשאי לאפשר הצבעות שמיות נוספות, במספר זהה לשני הצדדים.

היועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפיק אמרה, הצעת החוק רחבה וגדולה בהיקף שלא הייתה פה ב-20 שנה האחרונות. בנוסף, להצעות הוגשו ההסתייגויות ענייניות וע"כ ראוי לתת לאופוזיציה זמן דיון הולם.

יו"רית הקואליציה ח"כ עידית סילמן סיפרה כי הדיון יתפרס על פני 33.5 שעות דיון. 24.5 שעות, יינתנו לאופוזיציה והיתר לקואליציה. זמני וסדרי הדיון סבירים ולא היה מקום לטעון שההסדר אינו הוגן.

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר עם פרסום הדברים, כי "מאחר ואנחנו בשלב מאוד מתקדם של הדיון, לא יכולנו לשנות את הצעת ההחלטה שהוגשה. יחד עם זאת, לאחר העברת התקציב יש לנו רצון ליצור התנהלות אחרת ולפתוח דף חדש. בכוונתי לקדם מפגשים עם האופוזיציה כדי לקבוע התנהלות מכבדת".

כאמור, ההצעה אושרה בתמיכתם של ששה מחברי הקואליציה. חברי הכנסת מהאופוזיציה נעדרו מההצבעה. ולבקשת ח"כ יבגני סובה, הוועדה תתכנס מחר בשעה 8:30 בבוקר להצבעה חוזרת.

תגובה אחת ל: "זעם באופוזיציה: 33 שעות לדיוני התקציב | כך זה יעבוד"

  1. בחודשים הספורים שהממשלה הזו מכהנת ,רואים את האבסורד של הליכוד במשך כל שנות שלטונו שלא יודעים לשלוט !!!! אסור ללמוד מהממשלה המכהנת ,אבל שירד האסימון ,איך שולטים בסדר היום !

כתיבת תגובה