זעם בחברות התחבורה: בגלל נת"ע והשבת מעוכבים תקציבים?

פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות טוען: גפני מעכב תקציבים בגלל שנת"ע עובדת להקמת הרכבת הקלה בגוש דן ובני ברק בשבת • משרד התחבורה: לא יהיו שום עיכובים בדצמבר

קו אוטובוס | צילום: shutterstock

האם גפני נוקם בנת"ע באמצעות עיכוב תקציבי משרד התחבורה לחברות המפעילות תחבורה ציבורית פרטית? לפי דיווח של חברת 'החדשות', תקציב בסך של 1.3 מיליארד שקלים אינו עובר מזה זמן רב בוועדת הכספים, בשל החלטה של גפני, שלדברי מפעילי התח"צ הפרטיות, מבקש לפגוע באמצעותם בנת"ע ובמשרד התחבורה על עבודות נת"ע המתקיימות בשבתות ובחגי ישראל.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

אתר חברת 'החדשות' מצטט 'גורמים בממשלה' שטענו לפי הדיווח, כי העיכוב בהעברה נובע מ'נקמה' של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, על ביצוע עבודות בשבת ע"י חברת נת"ע בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ובני ברק. יו"ר הוועדה מצדו הכחיש את הטענות, וטען כי האשם תלוי בקולרו של משרד האוצר, כיוון שלא התבצע רכש גומלין לחברות התחבורה הציבוריות בכפוף להסכמי רכש הגומלין של משרד הכלכלה.

ובינתיים, אתמול הגיעו ההשלכות של העיכוב התקציבי האדיר, ואגף הסובסידיות והתקציבים במשרד האוצר הודיע אתמול (א') לחברות המפעילות את התחבורה הציבורית הפרטית, כי לא יקבלו את מלוא הסובסידיה בשל העובדה ש"לאחרונה חלו עיכובים רבים בהעברות פניות תקציביות למשרד התחבורה בוועדת הכספים, הכוללים סובסידיה לכלל מפעילי התחבורה הציבורית".

פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות פנה ליו"ר ועדת הכספים והתריע, כי "אי תשלום מלוא סכום הסובסידיה, עלול להידרדר במהירות לפגיעה בהפעלת התחבורה הציבורית, ולפגיעה חמורה בשירות התחבורה הציבורית לציבור הנוסעים. אי לכך, נבקשך לפעול בהקדם על מנת למצוא פתרון למצב זה".

משרד התחבורה מסר בתגובה לחברת 'החדשות', כי "אין ולא יהיה שום קיצוץ בשירותי התחבורה הציבורית בחודש דצמבר".

כתיבת תגובה