חברות הנדל"ן בבורסה מאבדות כ-30% – ומי שומרות על יציבות?

מתברר כי בצל הטלטלה שחוות מניות חברות הנדל"ן אל מול הירידות במספר העסקאות והקושי של הקבלנים למכור דירות במחירים גבוהים, דווקא חברות שעוסקות בתחום ההתחדשות העירונית צוברות תאוצה | קבוצת מיי טאון מצרפת משקיע חדש – חברת E.T.N.A בבעלות משפחת אלמוג זכאי רכשה כ-12% ממניות החברה | לפני חצי שנה נרכשו כ-11% ממניות החברה בידי הכשרה ביטוח שהשקיעה סכום של כ-30 מיליון שקל

יוסי חסון מנכ"ל ומייסד קבוצת מיי טאון | צילום: יח"צ

על רקע הירידות בפתיחת שבוע המסחר ביום ראשון והעליות שנרשמו מנגד אתמול, מעניין לבחון גיוס נוסף של חברת נדל"ן, המבליט את הקצוות השונים בתחום ההשקעות הבורסאיות בנדל"ן, אמון המשקיעים ועוד.

רק בשבוע שעבר דיווחנו על גיוס אג"ח מוצלח מאוד, עם ביקושים גבוהים מאוד ל'ויתניה', ועתה מתפרסם כי קבוצת מיי טאון (MyTown) המתמחה ביזמות והתחדשות עירונית, בבעלות יוסי חסון מדווחת כי חברת האחזקות של משפחת אלמוג זכאי (E.T.N.A) רכשה כ-12% מהקבוצה. מדובר בהשקעה שנייה השנה בקבוצה בשווי חברה דומה לרכישה של הכשרה לביטוח שנעשתה לפני כחצי שנה.

חברת האחזקות E.T.N.A נמצאת בבעלות ד"ר יעל אלמוג זכאי ומשפחתה. החברה מחזיקה בפורטפוליו מגוון בתחומי הנדל"ן, אנרגיה, הטכנולוגיה והפיננסים בישראל, בארה"ב ואירופה, ומנוהלת ע"י אליעד אלמוג. בעברה אלמוג זכאי הייתה שותפה בגרעין השליטה של בנק איגוד ובקבוצת לובינסקי. אליעד אלמוג, בעל תואר במנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן התמנה לתפקיד מנכ״ל חברת האחזקות המשפחתית עם שובו מגרמניה, שם עסק בתחום האנרגיה המתחדשת.

קבוצת MyTown הוקמה לפני כ-12 שנה על ידי יוסי חסון ופועלת בתחום היזמות וההתחדשות העירונית במיוחד באזורי הביקוש. מאז הקמתה ועד היום, סיימה החברה ביצוע ומסירה של למעלה מ-20 פרויקטים וכיום מקדמת במקביל עוד כ-50 פרויקטים עם מעל-10,000 יחידות דיור בתכנון, שיווק וביצוע בדגש על פרויקטי פינוי בינוי.

בעלי המניות בקבוצה כוללים את משפחת ארקין, גיא לקסמן, ישראל מור ודורון ברין (מבעלי קרן ספרה – קרן הגידור הגדולה בישראל). אלמוג מצטרפת כאמור להכשרה חברה לביטוח, אשר רכשה לפני כחצי שנה כ-11% מהקבוצה בסכום של כ-30 מיליון שקל.

יוסי חסון מנכ"ל MyTown מציין: "לאחר תהליך בדיקת נאותות ארוך ועמוק, הבחירה של E.T.N.A, בראשות יעל אלמוג-זכאי בקבוצה, הינה הבעת אמון מדהימה בהנהלה, בפרויקטים, במתודולוגיה ובחברה. אין ספק כי קיים אמון רב בפעילות שלנו בקרב משקיעים המחפשים לפעול בתחום הנדל"ן בייחוד בתקופת הזמן הנוכחית כשחברות הנדל"ן הנסחרות בבורסה מציגות ירידה של מעל -30% בערכן. ההשקעה הנוכחית תאפשר לחברה לגדול בצורה משמעותית עם מגוון רחב של אפשרויות פיתוח ללא  מינוף כספי. למייטאון רקורד מכובד הכולל מסירה של עשרות פרויקטים בעבר וכן צבר פרויקטים איכותי בהווה שנמצאים בשלבים סטטוטוריים שונים. אנו נמשיך בהתנהלות האסטרטגית שלנו לקידום איכותי ומשמעותי של פרויקטים כאשר, כחלק מתפיסת 'האני מאמין' של הקבוצה, אנו רואים בדיירי הפרויקטים קטנים כגדולים, שותפים מלאים שלנו לדרך ונמשיך להעניק להם ליווי צמוד לאורך כל הפרויקט וגם לאחריו".

עם ביצוע הרכישה מסר אליעד אלמוג, מנכ"ל E.T.N.A, כי "לאחר פעילות רבת שנים בתחום הנדל"ן וניתוח מעמיק של ההתפתחויות בענף, הגענו למסקנה שתחום ההתחדשות העירונית הוא המעניין ביותר להשקעה ובעל אטרקטיביות עודפת בעת הזו, וכזה שימשיך במגמת הצמיחה גם בשנים הבאות. לאחר שבחנו מספר חברות הפועלות בתחום בחרנו להשקיע ב-MyTown  המצטיינת ברקורד מרשים של עשייה ובאיכות ניהולית עסקית ואנושית יוצאת דופן הן של המנכ"ל והן של השותפים בקבוצה".

כתיבת תגובה