חדש ממרצדס: GLS שבעה מקומות, לכביש ולשטח

עם 7 מקומות ומרווח פנים מהמובילים בקטגוריה: רכב הפנאי החדש של מרצדס מגיע לישראל בשני דגמים עם רמות גימור שונות • סקירה ראשונית, רגע לפני מבחן הרכב שיפורסם בקרוב בביזנעסופ"ש במדור 'ריזל בדרכים'

מרצדס GLS שבעה מקומות החדשה | צילום: יצרן

'כלמוביל מרצדס' החלה בשיווק הדור השלישי של ה-GLS – "ה-S קלאס של רכבי ה-SUV" – עם 7 מקומות ומרווח פנים מהמובילים בקטגוריה. רכב הפנאי החדש של מרצדס מגיע לישראל בשני דגמים עם רמות גימור שונות.

ה-GLS החדש משלב את שלל פיתוחי הטכנולוגיה החדשים והמתקדמים של היצרן ובניהם: מערכות נהיגה ובטיחות סמי אוטונומיות, מערכת MBUX עדכנית ומנועי דיזל עוצמתיים וחסכוניים.

במכונית מנוע חדש בנפח 3 ליטר עם 6 צילינדרים המספקים בין 286-330 כוחות סוס. המנוע משודך לתיבה ההילוכים האוטומטית המתקדמת של מרצדס בעלת 9 יחסי העברה ((9G-TRONIC. הגרסה הבכירה יותרGLS 400 d  (המגיעה עם 2 מושבי קפטן בשורה) מאיצה ל-100 ב-6.3 שניות ו-7 שניות לגרסת ה-GLS 350 d. לרכב יש מערכת הנעה כפולה וחכמה 4MATIC עם חלוקת מומנט בין הצירים לטובת צריכת דלק חסכונית יותר.

בכל הקשור לנוחות, ה-GLS מספק קפיצת מדריגה משמעותית עם מערכת מתלי אוויר חדשה – AIRMATIC. מדובר במערכת מתלים משולבת עם שיכוך אדפטיבי +ADS אשר מבטיחה נוחות נסיעה מקסימלית בכל תוואי דרך. המתלים ניתנים להגבהה ולשינוי קשיחות על ידי בורר מצבי הנהיגה DYNAMIC SELECT.

רכב השטח של מרצדס, בנוסף ליכולות הכביש שלו, מציג יכולת שטח טובה הודות למתלים בעלי יכולת הגבהה, מערכת חלוקת מומנט חכמה, מצב שטח ייעודי ובקרת ירידה במורד DSR.

מלבד זאת, ל-Airmatic יש מספר מצבי בחירה שנועדו לשפר את אווירודינמיות הרכב בהתאם למצבי הנסיעה. ה-SUV של מרצדס מציג גם חבילת שטח (כאופציה) הכוללת הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל, מערכת DSR משופרת, אלגוריתם שטח ייחודי, 3 מצבי הגבהה למתלים, מיגון תחתי ומצג נהיגה  ,Off road+מערכת מתלי E-Active Body Control הייחודית ל-GLS בסגמנט המגיעה עם 4 מצבי נהיגה שונים ומשפרת את איכות הנסיעה, נוחות, דינמיות ויכולות שטח.

 

בפן האוטונומיה והבטיחות הדור השלישי מציג כסטנדרט את מערכת העזר המתקדמת של מרצדס. חבילת העזר כוללת: בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי, מעבר נתיב אקטיבי, בלימה אוטונומית עם זיהוי רכב חוצה בצומת, בפניה, זיהוי גודש תנועה, שמירה אקטיבית על נתיב, התרעה אקטיבית על רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור, כלל מערכות ה-PRE-SAFE® PLUS.  כמו כן, הרכב מציג תצוגה עלית על השמשה (Head up display) עם 6 שדות שונים – בקרת שיוט, ניווט, הודעות, התרעות שונות ועוד ללא הצורך בהורדת העיניים מהכביש.

 לוח המחוונים מורכב מ-2 מסכי תצוגה מרשימים בגודל של 12.3 אינטש המעניקים שליטה אינטואיטיבית מלאה בפונקציות הרכב, תאי המיזוג משתלבים יחד עם תאורת אווירה פנימית בעלת 64 גוונים. קווי המתאר האופקיים של הרכב מתמזגים היטב עם מושבי העור המהודרים ואיכות החומרים הגבוהה.

מידות הרכב צמחו בכל הפרמטרים, החל מבסיס הגלגלים שגדל ב-6 ס"מ (3135 ס"מ), האורך צמח ב-7.7 ס"מ (5207 ס"מ) והרוחב ב-2.2 ס"מ (1956 ס"מ).

בפן הבידורי והנוחות, מלבד מערכת הסיוע הקולי העדכנית של מרצדס MBUX שכוללת גם שימוש במציאות רבודה, רוכשי ה-GLS יכולים ליהנות גם ממערכת הסאונד המתקדמת.

מחירים:

GLS 350 החל מ-810,900 ₪

GLS 400 החל מ-849,000 ₪

בקרוב – בנסיעת מבחן כאן ב'ביזנעס'.

כתיבת תגובה