חודשו הוראות ותקנות להקלה על הנמצאים בחל"ת

החל מחודש יולי ישולמו דמי אבטלה גם למחוסרי עבודה שזכאותם לקבלת דמי אבטלה הסתיימה בחודשים ינואר או פברואר. תימשך הוראת השעה המקצרת את תקופת האכשרה ל-6 חודשים יבוטל חמשה ימי ההמתנה, כך שיתאפשר תשלום רציף של דמי אבטלה

שר האוצר ישראל כ"ץ | צילום: נועם רבקין, פלאש 90

שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, חיים כץ, גיבשו צעדים מיידים נוספים לסיוע בדמי האבטלה לנפגעי משבר הקורונה.

צעדים אלו מתווספים להחלטות נוספות שמאושרות כעת בוועדה, ביניהן הארכת תשלום דמי אבטלה והארכת תשלום מענק הסתגלות בני 67 ומעלה עד אמצע אוגוסט, וכן ההחלטה על הארכת תשלום של כפל קצבאות עד לאמצע אוגוסט.

הוחלט כי החל מחודש יולי ישולמו דמי אבטלה גם למחוסרי עבודה שזכאותם לקבלת דמי אבטלה הסתיימה בחודשים ינואר או פברואר.

בנוסף, הוחלט להמשיך את הוראת השעה שמקצרת את תקופת האכשרה ל-6 חודשים. באופן זה שכירים שהוצאו לחל"ת או פוטרו מהעבודה עד אמצע אוגוסט שעבדו לפחות 6 חודשים בשנה וחצי האחרונות יהיו זכאים לדמי אבטלה.

כמו כן, הוחלט לבטל את 5 ימי ההמתנה – במצב החוקי היום בכל תקופה של 4 חודשים רצופים לא ישולמו לזכאי דמי אבטלה עבור 5 ימי האבטלה הראשונים. כעת החליט שר האוצר  לבטל את כל ימי ההמתנה כך שיתאפשר תשלום רציף של דמי אבטלה, זאת בהוראת שעה לתקופת הקורונה.

שר האוצר ישראל כ״ץ: "כפי שהבטחתי שלא אשאיר אף אחד מאחור, גיבשתי פתרון והגעתי להסכמות עם יו״ר ועדת העבודה והרווחה בנוגע לדמי אבטלה לנפגעי הקורונה. אמשיך לטפל בבעיות העולות בעקבות השלכות משבר הקורונה ובנוסף אוודא ביצוע מהיר של ההחלטות. זו העת לגבש פתרונות ולסייע ככל הנדרש לאוכלוסיות המתקשות."

כתיבת תגובה