חוזרים לטיסות החל משבוע הבא: היום יוצג המתווה

במענה לשאילתות במליאת הכנסת הודיע סגן השר מקלב כי במשרד התחבורה פועלים אף לצמצם את ימי הבידוד לשבים מחו"ל • על התקנת מחיצות המיגון לנהגי התחבורה הציבורית השיב: מקווים לסיים את כל ההתקנות עד לסוף השנה

נהג אוטובוס בימי קורונה | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סגן שר התחבורה אורי מקלב הודיע הבוקר במליאת הכנסת במענה לשאילתא בנושא כי משרד התחבורה פועל לפתיחת השמים לטיסות וכי ביום הקרוב יציג המשרד מתווה מסודר לטיסות בתקופה זו, כמו כן הודיע סגן השר מקלב כי פועלים לצמצום ימי הבידוד לשבים מחו"ל היות וזהו החסם העיקרי המונע את הטיסות של האזרחים שלא רוצים לקבל את ימי הבידוד.

"מדיניות משרד התחבורה היא פתיחת השמים עם היציאה מהסגר, כעת הממשלה האריכה אמש את ההגבלות עד ליום ראשון בחצות ואיתם גם את המגבלה על הטיסות", אמר סגן שר התחבורה אורי מקלב במליאת הכנסת וציין כי בניגוד לדיווחים שונים, "עמדת משרד הבריאות כפי שהוצגה לנו היא, כי הטיסה אפשרית על פי הנחיות כאלה ואחרות".

סגן השר התייחס כאמור אף לימי הבידוד הנדרשים מהשבים מחו"ל ואמר כי כעת, משרד הבריאות דורש 14 ימי בידוד מלאים לשבים מחו"ל. "ימי הבידוד הם קשים גם בארץ ולא רק לשבים מחו"ל, אנחנו מכירים משפחות ששהו בבידוד שבועות בגלל איכון שגוי של הטלפון שלהם. אנחנו רוצים לצמצם את ימי הבידוד ונעשה הכל לקצר את מספר ימי הבידוד לשבים ממדינות מסוימות מחו"ל".

סגן שר התחבורה אורי מקלב התייחס לשאלות נוספות מחברי הכנסת בעניין התחבורה הציבורית, ואמר כי "התחבורה הציבורית היא המנוע של המשק, אנחנו עושים כל מאמץ להחזיר את התחבורה הציבורית לשגרה מלאה ככול הניתן, לצערנו יש מחסור גדול בנהגים ובאוטובוסים ואנו עושים רבות לגייס תגבורים לקווי השירות, זה אתגר לא פשוט לגייס אלפי נהגים, אנחנו כעת נוסעים בקווי השירות בחמישים אחוזי תפוסה, כך שיש להכפיל את מספר הנהגים והאוטובוסים בישראל, זהו דבר בלתי אפשרי ואנחנו מתגברים על פי מידת הצורך".

בסיום דבריו ציין סגן השר אורי מקלב, כי "משרד התחבורה רואה חשיבות גדולה במיגון הנהגים. הנחינו להתקין מחיצות לנהגים, מדובר באלפי התקנות, אנחנו עושים הכל כדי לסיים עם זה במהירות האפשרית, יש לנו יעדי ביצוע שבועיים ואנחנו מקווים למגן את כלל האוטובוסים עד לסוף השנה", אמר.

כתיבת תגובה