חוק החשבוניות החדש נכנס לתוקף || העצמאים טוענים: נפגענו

כך דורס חוק החשבוניות את העסקים הקטנים: פגיעה בתזרים המזומנים, הוספת נטלים רגולטורים בזמן מלחמה, פגיעה בחיסיון לקוחות והעלאת הסיכון למתקפות סייבר | אלה הן הטענות המרכזיות שהוצגו במכתב של פורום העצמאים והפרילנסרים לשר האוצר סמוטריץ', בעקבות יישום 'חוק החשבוניות' שהחל לפעול השבוע

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות

השבוע נכנס לתוקף 'חוק החשבוניות' החדש שקובע כי כל עסקה בין בתי עסק, בשווי של 25 אלף שקל ומעלה, תדרוש אישור מראש של רשות המסים. מרשות המיסים נאמר שהמטרה היא להיאבק בעבריינות החשבוניות הפיקטיביות אך בקרב העצמאים והפרילנסרים זועמים על החלטה המהווה לדבריהם פגיעה כלכלית ופגיעה חמורה בחוקי יסוד וביניהם חופש העיסוק וחוק כבוד האדם וחירותו.

במכתב שהגישו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' הסבירו בפורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות על מהות הפגיעה החמורה שעלולה להיווצר בעקבות יישום החוק שנכנס לתוקף השבוע. במכתב הסבירו שהחוק בנוסחתו הנוכחית מהווה פגיעה חמורה וקשה ולא מידתית בשורה של ערכים המוגנים בחוקי יסוד ובהם חוק יסוד: חופש העיסוק וחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו כל זאת ללא תכלית ראויה ובמידה העולה על המותר.

לדבריהם, החוק מתעלם מהרגישות העצומה שיש בקשר בין עוסק עצמאי לבין לקוחותיו לשם הדוגמא, בעלי מקצועות רפואיים ופציינטים, עורכי דין ולקוחותיהם, פוליטיקאים ויועצים שונים המועסקים על ידם כל אלה הופכים להיות חשופים און ליין לעיני רשות המיסים שעה שלעיתים קיים חיסיון רפואי או מקצועי על הקשר המקצועי בין נותני השירותים לבין לקוחותיהם מדובר אם כן בפגיעה בלתי מידתית ואנושה בפרטיות של ציבור עצום.

עוד נטען כי החוק גם מגביר את החדירה לפרטיות וריכוז המידע ברשות המיסים ומקרים מסויימים אף יכולה להגביר את הסיכון למתקפות סייבר, כפי שנחשפנו בתקופה האחרונה נגד אתרים ממשתליים שונים שהותקפו על ידי האיראנים או קבוצות נוספות.

כמו כן טענו, כי לצד הפגיעה בפרטיות, החוק מכיל פגיעה קשה בתזרים המזומנים ובמסגרת האשראי של עסקים זעירים וקטנים, כל עיכוב בהעברת התשלומים המגיעים להם עלול להיות קריטי עבורם ולפגוע בדירוג האשראי לאור חוק נתוני אשראי ובכך להגבילם ולהוביל לסגירתם. העסקים הקטנים והזעירים מתמודדים בדרך כלל עם דרישות רגולטוריות מכבידות ונאבקים כל העת על שרידותם, הוספה של תנאי מכביד הפוגע ביכולתם לקבל תשלומים באופן מידי יגרום לפגיעה בחופש העיסוק ולסגירתם של עסקים רבים כל זאת שעה שהממשלה ברמה ההצהרתית מבקשת לעודד את עמוד השדרה של המשק המורכב מעצמאים ומפרילנסרים.

לדברי יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות, רמי בז'ה, "חוק החשבוניות שנכנס לתוקף השבוע מעבירה היא הצהרת כוונת של ממשלת ישראל שהחליטה בזמן מלחמה להנחית גזרות נוספות המהוות פגיעה מהותית במשטר הדמוקרטי ועלולים להוביל לקריסתם של עוד  עסקים בישראל. מאות אלפי עסקים בישראל עדיין משותקים ומנסים לפעול בכל דרך בכי למצות זכויותיהם מול המדינה ולקבל כספים המגיעים להם שיאפשרו להם להרים את הראש מעל המים. במקום להקל ברגולוציה, הם מנחיתים עליהם משקולת נוספת שמטרתה להעניק לממשלה עוד כלי לשלוט בחייהם של האזרחים ולדכא כל יזם ועצמאי בישראל. אנחנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותינו בכדי להוביל לביטול החוק השערורייתי הזה"

2 תגובות ל: "חוק החשבוניות החדש נכנס לתוקף || העצמאים טוענים: נפגענו"

  1. בוקר טוב אליהו.
    איפה הייתם כל אותם המוחים על חוק החשבוניות בשלבים שהחוק היה בדיונים?

  2. אני איש עסקים ובעלים של כמה חברות. כמה שטויות הוא מדבר!!!
    הרי כל החשבוניות כבר מדווחות, אז מה זה השטויות האלה על הדיווח שהוא פשוט און ליין.

    הדבר מאפשר הצלבת נתונים וחיסכון של מליאדרים של שוד מיסים.
    אני אשמח אם יטפלו בכסף השחור ויורידו ממני את עול המיסים הכבד, במקום לדאוג לדיווחים הכוזבים ולמלייארדים הנבזזים מהמדינה (אין לכם מושגים על כמויות הכסף שגונבים מאיתנו בדיווחים הכוזבים)

כתיבת תגובה