חילול שבת נוסף: קו שבת נוסף אושר

קו חדש שיפעל על פניו ממוצאי שבת, ייסע מנתב"ג לחיפה דרך השרון ▪ ההיתר הושג באמצעות הארכה סיבובית של קו שקיבל היתר בעבר

אוטובוס של אגד | אילוסטרציה. צילום: rasika108, שאטרסטוק

האם אין קץ לחילולי השבת של משרד התחבורה? אתר 'ניוז 1' מדווח היום כי שבוע בלבד לאחר מחטף השבת הראשון, שבמסגרתו אושרה תוספת של כ-80 נסיעות במהלך השבת מנמל התעופה רמון – דבר שחורר גם כך את מפת השבת השסועה מבחינת קווי התחבורה הציבוריים הפועלים בשבת – אישר שר התחבורה ישראל כץ קו שבת נוסף.

כך, לראשונה, מדווח עידן יוסף באתר 'ניוז 1', תתאפשר נסיעה בשבת מנמל התעופה בן-גוריון לכיוון חיפה דרך כביש 40 וערי השרון בכל 20 דקות.

מדובר על הארכה של קו 947 הפועל ממילא לפני צאת השבת ומורשה בכך. אלא שלפי הדיווח באתר 'ניוז 1' עולה כי מסלול הקו יוארך ב-10.5 קילומטרים, ויתווספו לו שש תחנות עצירה בדרך.

לפי הדיווח של עידן יוסף באתר, על מנת להסוות את המחטף, כותרת ההודעה על השינוי האמור, שהופיעה באתר משרד התחבורה ובאתר אגד, הייתה מוטעית כאילו מדובר בשינוי "במוצאי שבת". זאת למרות שמדובר בשינוי המתבצע בשבת עצמה.

לדברי הפרשנות שצורפו לידיעה נאמר כי המחטף שבוצע שבוע וחצי בלבד לפני הבחירות לכנסת, נועד למנוע ביקורת ציבורית מצד הכנסת שאינה מתפקדת בימים אלה.

עתה, הארכת הקו באופן הזה מאפשרת הגדלה של מספר הנוסעים באוטובוסי השבת בקו, שבהם מעט נוסעים, באמצעות מתן אפשרות שימוש גם לנוסעים הנוחתים בנתב"ג בשבת.

כתיבת תגובה