חכמה מקומית – למה עדיף לקנות מכשיר טלפון דווקא בארץ?

במשך שנים רכישת טלפון חכם בישראל נתפסה כמיותרת, הפער בין מחירי השוק המקומי למחירי המכשירים בחו"ל, בדגש על סין, היה גדול מאד. אבל השינויים האחרונים הפכו את קניית הטלפונים בישראל למשתלמים, ובדרך כלל, להרבה יותר משתלמים

סמרטפונים. אילוסטרציה | צילום: shutterstock

לטכנולוגיה הסלולרית אין רגע של מנוחה. בלי ששמנו לב היא מלווה אותנו כבר למעלה מ-30 שנה, ומתפתחת בקצב בלתי נתפס בכל רגע נתון.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בתחילת הדרך הסלולרית, הטלפונים הניידים שקלו חצי קילו ורק עשירי העולם יכול להרשות לעצמם יחידה כזו. כיום, נדיר למצוא בארץ ילד מעל גיל שמונה שלא אוחז בידו מכשיר חכם מסוג כלשהו. מחירי הסמרטפונים הולכים ויורדים, וכל הזמן מצטרפות לשוק שחקניות חדשות, שמושכות את המחירים עוד יותר למטה ומאפשרות קבלת שירות מקצועי למכשיר.

בעבר בארץ, מכירת מכשירים סלולריים הייתה נחלתן הכמעט בלעדית של 3 ענקיות הסלולר המקומיות, ואז הצטרפו אליהן חנויות ייעודיות קטנות, חברות תקשורת מתחרות ויבואנים מקבילים. מיד אחרי זה הישראלים גילו את אתרי המכירות בחו"ל וחגיגת רכישות של סמרטפונים במבצע בחו"ל החלה.

הפער המשמעותי שנוצר בין מחירי הסלולר בחו"ל לבין ישראל הראה את אותותיו, והשוק המקומי איבוד אחוז ניכר מהעסקאות לטובות ארצות רחוקות, ובראשן סין. עד לפני קצת פחות משנתיים.

קבלו ביטול

ביחס לשאר מדינות העולם, האזרח הישראלי משלם מסים יותר גבוהים, על יותר ויותר מוצרים. גם על מוצרי סלולר – לא רק עבור מכשירים אלא גם על אזניות וציוד נלווה – הטילה המדינה מס גבוה של 36.4% כולל מס קנייה ומע"מ.

בתנאים האלו, למוכרים המקומיים לא התאפשרה תחרות של ממש מול הספקים הגלובליים, במיוחד כשעל רכישה עצמאית של מכשיר הוטל מס שולי מאד, שמאד היה קשה לאכוף. ואז, באפריל 2017, החליט שר האוצר לבטל את המס על מכשירים חכמים והציוד הנלווה, ובכך נתן לשוק המקומי לחזור למשחק. עם ביטול המס השכילו היבואנים הישראלים לגלגל את הורדת המחירים לצרכן, והפער הפך לזניח ומיותר.

קנו, באחריות

ברגע שהפער נמחק, ליבואן הישראלי נותרו רק יתרונות מעשיים לעומת המתחרה מחו"ל. ראשית, ישנה האחריות על המכשיר. בעוד שביבוא עצמי של מכשיר מאתר בארץ רחוקה – אין באמת קשר ישיר עם המוכר, ובמידה ומכשיר מגיע פגום, דבר בהחלט לא נדיר – אין עם מי לדבר בצד השני, וגם אם מדובר במכשיר זול – חבל על הכסף שהתבזבז.

גם במקרה של חנות שנותנת אחריות, מדובר בתהליך מורכב יחסית של שליחת הסמרטפון לחו"ל, גם זו כרוכה בעלות, ושל המתנה להחזרתו. הטלפונים החכמים כבר מזמן לא משמשים אותנו לשיחות והודעות בלבד, וחלק גדול מסדר היום השוטף שלנו מנוהל בהם. תארו לעצמכם המתנה של חודש ולעתים חודשיים לקבלת מכשיר תקין בחזרה.

אלו המשתמשים במכשירים יקרים ואיכותיים יותר לצרכים עסקיים לא יוכלו למצוא את עצמם בלעדיהם. בארץ לא תמצאו מוכר אחד של מכשירים שאינו מתחייב לאחריות של שנה לפחות על המוצר, זמן התיקון קצר בהרבה ובחלק מהמקומות אף יציעו לכם מכשיר חלופי בזמן שתמתינו להחזרת מכשירכם. די בסיבה זו בלבד כדי לקנות מכשיר בארץ, ולדעת שיש לו "אמא ואבא".

איש איש ומכשירו הוא

כפי שציינו בתחילת הכתבה, הטלפונים הסלולריים הראשונים יועדו רק לשיחות והודעות ורק לאנשי עסקים. ההתקדמות הטכנולוגית היום ומגוון אפשרויות הייצור והפיתוח מנגישות את הטלפונים החכמים לכל גיל, מגדר ומאפיין נדרש אחר.

כל הפרמטרים האלו יצרו מנעד אדיר של מוצרים במגוון רמות מחיר. במדינה שבה לכל תושב יש 1.3 טלפונים חכמים זה רק מתבקש שתהיה תחרות ערה והמון חיזור אחרי לבו וארנקו של הצרכן. התחרות הזו נותנת לכם כצרכנים המון כוח לבחור את המכשיר שלכם, של ילדכם או של הוריכם המבוגרים לצורך העניין.

השירות, האפשרויות והמיידיות הופכות את רכישת הסמרטפון הבא שלכם בארץ לקלה ופשוטה וכך תוכלו ליהנות מיתרונות של שקט נפשי, תמיכה ואמינות, במחיר משתלם בהחלט.

כתיבת תגובה