ח"כ יעקב אשר דרש: מוני המים כשרים לשבת – עד 150 שקל

ח"כ אשר טען כי ההסכמות שהגיע אליהם מול רשות המים להגביל את עלות החלפת מוני המים הישנים במונים דיגיטלים כשרים לשימוש בשבת עד לסכום של מאה וחמישים שקלים, צריכות לחול גם כלפי אלו שכבר הותקנו להם מונים חדשים ומבקשים להחליפם לכשרים לשימוש בשבת

ח"כ יעקב אשר | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

הועדה המשותפת בראשות ח"כ דוד ביטן קיימה היום דיון בהצעת החוק של ח"כ איציק שמולי המבקשת לצמצם באופן משמעותי את מספר תאגידי המים ולהחזיר את ניהול משק המים לרשויות מקומיות  שיש להן איתנות פיננסית.

בראשית דבריו  הזכיר ח"כ יעקב אשר את ההסכמות שהגיע אליהם  מול רשות המים לאחר דיונים רבים בועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל, להתחשב בצרכנים ולהגביל את עלות החלפת מוני המים הישנים במונים דיגיטלים כשרים לשימוש בשבת עד לסכום של מאה וחמישים שקלים בלבד בניגוד לעבר שהעלויות היו מאות שקלים יותר בכל החלפת מונה.

ח"כ אשר הוסיף כי לאור פניות רבות שהגיעו ללשכתו מתושבי ערים רבות ברחבי הארץ כמו מתאגיד ערי הצפון וכדומה , בכוונתו להגיע לסיכום נוסף מול רשות המים והתאגידים שגם מי שיש ברשותו מונה מים חכם ודיגיטלי שהותקן בתקופה האחרונה והוא מבקש להחליפו למונה מים כשר למהדרין לשימוש בשבת עלות ההחלפה לא תעלה על מאה וחמישים שקלים במקום מאות שקלים הנגבים כעת על ידי התאגידים.

לדבריו, הרשויות המקומיות מתחשבות  הרבה יותר בצרכיהם של התושבים מאשר תאגידי המים ומסתבר שאם הרשויות היו מנהלות את צריכת המים היה ניתן להפחית עוד יותר את עלות החלפת המונים וכאשר מקיימים דיון על ביטול או צמצום התאגידים נושא ההתחשבות בצרכנים הוא שיקול מרכזי.

ח"כ דוד ביטן שניהל את הישיבה תמך בבקשתו של ח"כ אשר ואמר כי יש להקל על הצרכנים ולא לגבות מהם מחירים מופקעים של מאות שקלים עבור כל החלפת מונה.

כתיבת תגובה