ח"כ על נגב: "אני חושב שמי שקנה את המפעל עשה סיבוב"

ביטויים חריפים בדיון שנערך בוועדת העבודה על הפיטורים במפעל 'נגב קרמיקה' • בעקבות הדיון הודיעה הנהלת המפעל כי תשקול לפתוח את המפעל מחדש • יושב ראש הוועדה:"לא תהיה לכם ברירה אלא לעשות רוורס"

הדיון היום בוועדה. צילום: דוברות ועדת העבודה

ועדת העבודה והרווחה התכנסה היום (ג) לדיון חירום בעקבות סגירת מפעל "נגב קרמיקה" בירוחם. במהלך הדיון תקפו חלק מחברי הכנסת במילים חריפות את הנהלת המפעל.

יושב ראש הוועדה חה"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר: "הבטחנו להתכנס ולמצוא את הפתרונות למצב הנוכחי. המפעל הזה הוא לא רק פונקציה כלכלית הוא גם פונקציה אורבנית. הוא לב היישוב. זה לא עוד מפעל שנכשל וסוגרים אותו. אתם מורידים פה משא של 50-20 טון על יישוב עם התפתחות עירונית. זה מפעל שמקרין על כל העיר וכל התושבים שלו, לא רק על 140 העובדים". הוא פנה להנהלת המפעל והוסיף: "בעל הבית לא בא לדיון ואני אפנה אליו אישית. אגיע אליו ואסביר לו. תתנו את כל ההסברים שתרצו, לא תהיה לכם ברירה אלא לעשות רוורס מוחלט מהדרך שלכם".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

חה"כ מאיר כהן (יש עתיד) שיזם את הדיון בוועדה אמר: "יש לי חשד סביר שמי שקנה את מפעל נגב קרמיקה הלך לעשות סיבוב. נגב קרמיקה נמכרה באפריל האחרון והבעלים הקודמים היה לבייב שנקלע לקשיים. הרוכשים העבירו עד עכשיו חמישים מיליון שקלים ועדיין לא שילמו את החוב בסך 250 מיליון. היבוא מחו"ל הוגבר כדי לעמעם את המפעל. כשקנו את המפעל לא אמרו את זה. לא ניתן יותר לעשות סיבובים על גבי מפעלים בפריפריה.

"הרכישה הזאת לא נעשתה בתום לב. הכל כדי לעבור לייבוא. אני מבקש מהבעלים מחווה של רצון טוב. תתחייבו שהבריונות כלפי העובדים תפסיק, תפתחו את המפעל מחר גם אם במתכונת מצומצמת. תנו לעובדים להיכנס ולתחזק את המכונות. אנחנו מתחייבים ללכת לשר האוצר ולשר הכלכלה ולראש הממשלה ולזעוק בכדי שהשינוי יקרה".

יושב ראש ועד העובדים בנגב קרמיקה, יעקב צרפתי, פנה לחברי הוועדה בגרון חנוק ואמר: "הייתה לי אימא צדיקה וכשהיא נפטרה לא בכיתי כמו שבכיתי הבוקר. לא נעשה מו"מ. נתנו לנו חוברת עבת כרס והביאו אותנו למצב של שכר מינימום לאחר ארבעים שנים של עבודה. הם באו לסגור את המפעל. באו בשיטת הסלמי: הורידו לנו שעות נוספות ועכשיו זה הנתח העבה. אנשים בירוחם חיים ממשכורת למשכורת. נגב קרמיקה ממשיכה למכור אבל המפעל סגור. לקחו מכל דגם את הכמות שהם רוצים לחודשיים הקרובים". הוא פנה לעבר נציגי המפעל ואמר: "מכרתם אריחים סוג א' בשמונה שקלים לרשות הפלסטינית כדי להיפטר מסחורה".

מנכ"ל קבוצת נגב, אורי גלבוע, פנה לנציגי הממשלה שהשתתפו בדיון ואמר: "אם ברצונכם לעזור – אם רוצים לעודד יצור מקומי של פורצלן – אפשר להטיל מיסים על יבוא מטורקיה או מסין. אם היו מחייבים בדיור למשתכן לקנות תוצרת הארץ אולי המצב היה שונה". אודי אמיר, סגן יושב ראש נגב קרמיקה סיכם את הדיון באמירה המפתיעה הבאה: "נשקול בכובד ראש לפתוח את המפעל. אני מעריך את הדברים של חברי הכנסת".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%9E%D7%A4%D7%A2%D7%9C-%D7%A0%D7%92%D7%91-%D7%A7%D7%A8%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%97%D7%9D-%D7%A0%D7%A1%D7%92%D7%A8-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%A9%D7%9C%D7%90-%D7%A7/

כתיבת תגובה