חמוץ ב'תנובה': שני בכירים פרשו, בכירה נוספת צפויה לתבוע

ארגוני הקניות של הקיבוצים, להם 23% ממניות החברה, טוענים להתנהגות לא חוקית של יושב ראש תנובה חיים גבריאלי | שגיא כהן, שרק לפני שנתיים נכנס לחברה בתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחו"ל הודיע על עזיבת החברה, כמו גם היועצת המשפטית של החברה נועה רוזנברג-סגלוביץ | בתוך כך אחת מבכירות 'ברייטפוד ישראל' בעלת השליטה בתנובה הגישה אף היא בסוף השבוע האחרון תלונה במשטרת ישראל בטענה כי תנובה מתנכלת לה

שקיות חלב של 'תנובה' | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ענקית המזון הישראלית 'תנובה' (שנמצאת כידוע בבעלות ברייטפוד הסינית) מצויה בימים אלו בעין הסערה, לאחר שארגוני הקניות של הקיבוצים, להם 23% ממניות החברה, טוענים להתנהגות לא חוקית של יושב ראש תנובה חיים גבריאלי. עד כה, שני בכירים בחברה פרשו ממנה.

כך, שגיא כהן, שרק לפני שנתיים נכנס לחברה בתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחו"ל, על פי הדיווח ב'דה מרקר' הוא לא הצליח להתנהל מול גבריאלי, בין היתר, גם בשל טענות על אי מימוש הפוטנציאל של התרחבות עסקי החברה בחו"ל.

כך גם, נועה רוזנברג-סגלוביץ המכהנת בשלוש השנים האחרונות בתפקיד היועצת המשפטית של החברה. זו מצדה הבהירה כי העזיבה שלה לא קשורה לסערה הפוקדת את בתקופה זו את ענקית המזון, וכי חברת הייטק מסוימת הציעה לה משרה והיא בחרה להיענות לה.

בתוך כך, אחת מבכירות 'ברייטפוד ישראל' בעלת השליטה בתנובה הגישה אף היא בסוף השבוע האחרון תלונה במשטרת ישראל בטענה כי תנובה מתנכלת לה, כשעל פי הדיווח ב-ynet היא מתכוונת במקביל להגיש תביעה אזרחית נגד תנובה במטרה להפסיק ולמנוע את ההתנכלויות שהיא עוברת לכאורה, ובקשתה מביה"ד לעבודה לקבל חיסיון על ההליכים שתנקוט נגד תנובה אושרה.

בעקבות הסערה הגדולה, מינה דירקטוריון החברה את השופטת בדימוס דינה אפרתי, לפניה העידו הנוגעים בעניין, והיא מבחינתה קבעה כי לא נעשתה מצד גבריאלי כל עבירה על החוק. "ההחלטה הייתה לבחון את הדברים באופן פנימי בהיבטי ממשל תאגידי, ולהחליט על דרכי טיפול הולמות לפי התקנון האתי של תנובה", צוטטו מקורבי ברייטפוד וגבריאלי ב'דה מרקר'. יוזמי הבדיקה מצידם מביעים מורת רוח מהמסקנה, ודורשים לראות את הדו"ח המלא של קביעת השופטת, ומבהירים כי הם חוששים כי לא כל הקביעה הוצגה בפניהם.

בתגובת ברייטפוד לתקשורת נאמר: "הטענות שמועלות נגד נציגי ברייטפוד נועדו להלך עליהם אימה. התנהלות הקיבוצים לא נועדה לדאוג לרווחת העובדת, אלא להשגת הישגים עסקיים".

מתנובה בוחרים לעת עתה שלא להגיב לפרסומים השונים בתקשורת אודות הפרשה.

כתיבת תגובה