חמשת כללי הזהב לשדרוג חדר הילדים בכל תקציב

החלטתם לעצב חדר ילדים מתוק ומקסים? תוכלו לעשות זאת מבלי להיכנס להוצאות גבוהות אם תיצמדו לחמשת הכללים שבפנים. והכי חשוב, אל תוותרו על תכנון לעתיד. בכל זאת מדובר בילדים שגדלים ומשתנים

צילומים: יח"צ

זו חוויה מעניינת עבור הילדים בבית לחזור לחדר המוכר והאהוב שלהם אך לחוות בו חוויה שונה לגמרי לאחר שדרוג באווירה, בפרקטיקה, בנוחות וביופי.

חדר ילדים צריך להיות הפינה החמה אליה ירצה וישמח הילד לחזור בסוף כל יום. עיצוב מחדש של חדר ילדים לא מחייב הפרזה בעלויות. גם בתקציב מוגבל המותאם לכל כיס ניתן לשנות את האווירה ואת הפונקציונאליות של החדר בצורה משמעותית.

■ צבע

שכבת צבע חדשה משנה את כל הקונספט של החדר. אנחנו ממליצות לשתף את הילדים בבחירת הצבע כי לדעתנו זה יאפשר להם תחושת שייכות ובגרות. ישנם אינספור רעיונות לצביעה אחרת ומעניינת:

לצבוע קיר אחד בצבע שונה משאר קירות החדר; לשלב בצבע שבלונות מעניינות; לצבוע את הקיר בצבע על בסיס מגנטי שיהפוך אותו למגנט; לצבוע את הקיר בצורה יצירתית ולא שגרתית.

כדאי לעצב את החדר בדרך שתרמוז על הקונספט שלו, באמצעות צבע או חפץ דקורטיבי, שמתקשר לקונספט או מזכיר אותו. לדוגמא: חדר בהשראת ים לא חייב שיהיו בו חפצי ים, ניתן גם לקחת את פלטת הצבעים של הים ולהשתמש בה.

■ ריהוט

ריהוט הוא ליבו של חדר הילדים. חשוב לנו לציין שלא כל הרהיטים חייבים להיות חדשים. רהיטים ישנים ניתן לחדש או לרפד. רהיטים שהושלכו ניתן לאמץ, לשפץ ולצבוע. לפעמים די בשיוף הרהיט כדי ליצור מראה אחר לגמרי.

ניתן להוסיף אביזרים חדשים ש"יקפיצו" את התוצאה הסופית. לדוגמה: ידיות. כמו כן ניתן לשפץ את מסגרת המיטה או את ראש המיטה בצבע חדש או בטקסטורה שונה לדוגמה: מבריק, משופשף ועוד.

■ טקסטיל

פריטי טקסטיל חדשים: מצעים, כיסויי מיטה, ווילונות, כריות בגוונים תואמים ישנו את מראה החדר מקצה לקצה. טפטים מעניינים על הקירות, מדבקות קיר, מדבקות תלת ממדיות יעזרו לא פחות.

אחד הרעיונות המעניינים בעיצוב חדר ילדים יבוא לידי ביטוי כאשר ישנו חלון קטן בחדר. במצב כזה נשים ווילון גדול מלמעלה למטה וכך תיווצר תחושה של מפתח אור גדול יותר.

רעיון נוסף הוא לחדש חפץ ישן שאינו בשימוש בהשראה המתאימה לחדר. לדוגמא: לחדר בהשראת ספורט ניתן לקחת אופניים שאינם בשימוש, לצבוע, לרסס ולתלות על הקיר!

■ תאורה

התאורה בחדר הילדים היא הדבר המורכב ביותר. מפני שבחלל אחד קטן, צריכה התאורה להתאים למגוון פעילויות ולעיתים גם למגוון גילים. היערכות נכונה לצורכי התאורה השונים תספק תאורה לאורך שנים ותחסוך קנייה מחודשת של גופי תאורה. תאורה היא לא רק אביזר שמפיץ אור היא גם משמשת כאלמנט דקורטיבי כמו שאר פריטי הריהוט בחדר.

■ פרקטיקה

חשוב לשים לב לשילוב בין פרקטיקה לאסתטיקה כבר בשלב התכנון כדי שהתוצאה הסופית תהיה מזמינה, נוחה ומנוצלת מבלי לפגוע במרחב של הילדים. במידה ובחדר אחד ישנים גם בנים וגם בנות ניתן לחלקו לשניים על-ידי צביעה יצירתית בלבד.

בכדי לחסוך בעלויות עיצוב החדר, יש לקחת בחשבון שהילדים גדלים מהר וגם טעמם וצרכיהם משתנים. חשוב לחשוב קדימה ולהתאים את החדר לטווח הארוך.

לסיכום, על ידי ראש פתוח, יצירתיות, מעט מאמץ וסבלנות, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתקציב נמוך. "חפשו את השינויים הקטנים שיעשו את ההבדל הגדול".

 


שפרה ואורית הן בעלות משרד לאדריכלות ועיצוב פנים. המומחיות שלהם היא בעיצוב ואדריכלות עם ראיה חדשנית. השתיים חיות ונושמות עיצוב ויש להן תשוקה גדולה לאסתטיקה, יופי ואמנות.

כתיבת תגובה