ירושלים: חניון של מעל 1,300 מכוניות יוקם לצד תחנת הרכבת

אלקטרה תשתיות זכתה במכרז של 'מוריה' לחניון תת קרקעי סמוך לתחנת הרכבת בירושלים בעלות של כ-320 מיליון שקל • בנוסף, שמורה ל'מוריה' אופציה להורות על ביצוע עבודות נוספות בהיקף כספי בסך של כ-155 מיליון שקל

עבודות בחניון אלקטרה בירושלים | צילום: יח"צ

הרכבת מירושלים לתל אביב מגיעה כבר עד לתחנת ההגנה בתל אביב, אולם בירושלים – עדיין לא הכל חלק בדרך לרכבת. אחת הבעיות הגדולות העומדות בפני המעוניינים לוותר על רכבם הפרטי ולעשות את הדרך באופציה החשמלית החדשה, היא היעדר חניה מסודרת בקרבת מקום.

ככלל, העבודות הבלתי נגמרות באזור תחנת הרכבת והתחנה המרכזית מקשות מאוד על הגישה ברכב פרטי לאזור והדבר נכנס בשקלול של הנוסעים לתל אביב. ברוב הערים בארץ תחנות הרכבת מאפשרות חנייה רחבה המיועדת להשארת הרכב הפרטי בתוך העיר ומקלה על התנועה בכבישים.

כעת מתברר כי ירושלים צועדת לקראת עתיד טוב יותר בנושא. חברת אלקטרה תשתיות הודיעה כי זכתה במכרז להקמת חניון ברח' שז"ר בכניסה המערבית לירושלים. החניון התת קרקעי יהיה חלק מפרויקט 'הכניסה לעיר'.

אך אם שמחתם, כדאי שתמתינו מעט: עבודות ההקמה של החניון – אשר יכיל כ-1,370 מקומות חניה – יחלו בחודש הקרוב, אולם צפויות להסתיים רק בעוד שלוש וחצי שנים.

אלקטרה תשתיות, חברת הבת של אלקטרה היא שזכתה במכרז של 'מוריה החברה לפיתוח ירושלים' ותבצע את הפרויקט שעלותו מסתכם בכ-320 מיליון שקל. בנוסף, שמורה ל'מוריה' אופציה להורות על ביצוע עבודות נוספות בהיקף כספי בסך של כ-155 מיליון שקל (הכוללות עבודות אחזקה בהיקף של כ-80 מיליון שקל). במקרה של מימוש האופציה, אלקטרה צפויה לקבל על הפרויקט כ-475 מיליון שקל.

החניון התת-קרקעי החדש יכיל כ-1,370 מקומות חניה בנוסף להפרדה מפלסית ומעבר תת-קרקעי להולכי רגל. הצפי לתחילת העבודות הוא כבר בחודש הקרוב והן צפויות להסתיים כתום 42 חודשים. בנוסף, אם חברת 'מוריה' תממש את האופציה הנתונה לה, תעמוד תקופת תחזוקת החניון הכוללת למשך של עד 10 שנים ממועד סיום ההקמה (בעוד 3.5 שנים).

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה: "אנו שמחים על זכייתנו בפרויקט חשוב זה. הזכייה ממחישה את יכולותיה של אלקטרה תשתיות לספק פתרונות כוללים לפרויקטים מורכבים במסגרת התכניות ארוכות הטווח של ממשלת ישראל להרחבת תשתיות התחבורה ברחבי המדינה".

כתיבת תגובה