חצי שנה, 17 מיליון: כך התפלג תקציב ההתחדשות עירונית

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית השקיעה כ- 17 מיליון שקלים בחמש ערים ברחבי הארץ במחצית הראשונה של 2018 בערים לוד, יהוד-מונוסון, ירושלים, גבעת שמואל, ונס ציונה

חיים אביטן | צילום: נחום סגל

במסגרת השקעה חצי שנתית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במסלול הרשויות המקומיות, תקצבה הרשות מתחמים חדשים בסך של 17 מיליון שקלים בחמש ערים בעלות פוטנציאל גבוה להתחדשות עירונית. התקציב יועבר לצורכי תכנון וקידום תהליכים חברתיים של המתחמים, ויסייע להוספתן של 7,557 יחידות דיור ל- 3,118 יחידות הדיור הקיימות בשישה מתחמים.

העיר לוד זכתה לתקציב כולל של מעל ל- 6.5 מיליון ₪ עבור שני מתחמים. התקציב יושקע ב- 5,285 יחידות דיור, וכן במשרדים ובשטחי מסחר במתחם כיכר קומנדו ובמתחם העיר העתיקה. יחידות דיור אלה תחלפנה את 1,297 יחידות הדיור הקיימות בשני המתחמים. התכנית למתחם העיר העתיקה מקודמת בימים אלה בהליך מואץ בוותמ"ל.

ליהוד-מונוסון, העבירה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תקציב של כ- 3 מיליון שקלים, עבור פרויקט פינוי בינוי נרחב במתחם מוהליבר. על 336  יחידות הדיור הקיימות במתחם ואשר תיבנינה מחדש, תתווספנה 996 יחידות דיור חדשות. גם תכנית זו מקודמת בוותמ"ל.

באופן דומה, הושקעו מעל 3 מיליון שקלים בירושלים, במתחם 'הנורית' – מתחם צפוף ביותר בו קיימות כיום 662 יחידות הדיור. על-פי התכנית, מספר יחידות הדיור ישולש לכדי 1,971 יח"ד, בעזרתה של קרקע משלימה אשר תוקצה עבור הפרויקט.

לעיר גבעת שמואל, אשר חיכתה זמן רב להתחדשות עירונית במתחם גיורא, הוקצו כ- 2.5 מיליון שקלים. ל- 552 היחידות הקיימות, תתווספנה 948 יחידות דיור חדשות, וכן משרדים ושטחי מסחר נרחבים. התכנית למתחם גיורא מסתמכת אף היא על קרקע משלימה, בשל צפיפות קיימת גבוהה, ומקודמת בוותמ"ל על מנת לקצר תהליכים לטובת דיירי הפרויקט, המצפים לקידומו מזה זמן רב.

עבור מתחם נחמיה בעיר נס ציונה, הקציבה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כ- 2 מיליון ₪, במטרה להגדיל את מספר יחידות הדיור במתחם ל- 587 יחידות דיור, במקום 271 היחידות הקיימות. מתחם זה אף הוא מסתמך על הקצאת קרקע משלימה.

במחצית השנייה של 2018, צפויה הרשות להשקיע במתחמים נוספים ברחבי הארץ.

 יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "אנו ממשיכים בתאוצת ההתחדשות העירונית, ומשקיעים סכום כסף נכבד בשישה מתחמים בחמש ערים. השקעה זו תגדיל את מספר יחידות הדיור ואת שטחי המסחר והתעסוקה, וכן תביא להגעתה של אוכלוסייה חדשה ומגוונת למתחמים הישנים בערים השונות. בדרך זו, נצמצם פערים חברתיים וסביבתיים בין השכונות החדשות והוותיקות בערים, ונאפשר את התפתחותן של ערים מודרניות, נוחות ובטוחות יותר בכל רחבי הארץ".

כתיבת תגובה