חשיפה בלעדית: דף המסרים של 'גולן טלקום' נגד We4G של 'אקספון'

המסמך מגלה: כך מנחה גולן טלקום את נציגי השיווק שלה מול מהפכת הסלולר של We4G. "המבצעים שלהם הם 'גימיק', החברה לא מוכרת, אין נקודות שירות, הרשת חדשה, ויארך שנה עד שזו תתנהל ללא תקלות" – המסמך המלא, בפנים

שתי יממות חלפו מאז יצרה אקספון זעזוע של ממש בשוק הסלולר בישראל כשהשיקה את ספקית הסלולר החדשה שלה, We4G – במחירים חסרי תקדים, שכשמה כן היא בתרגום חופשי: 'אנחנו דור 4' אך השם נושא גם משמעויות נוספות, המשקפות את חזונה של החברה.

החברה אף הציגה מסלול 'רזה' של 10 ג'יגה בייט בחודש ב19 ₪ למשך שנתיים, אך הדובדבן שבקצפת במסגרת מבצע ההשקה היה 'יציאה' יוצאת דופן: 29 שקל לחודש לכל החיים לחבילת סלולר מלאה עם 40 ג'יגה בייט בחודש. שוב: לכל החיים.

מסתבר, שבחברה המתחרה, 'גולן טלקום' – מי שהביאה את מהפיכה המחירים האמיתית לישראל, לא ממש יודעים כיצד לאכול את המתחרה החדשה. מסמך שהגיע לידי 'ביזנעס' מגלה כי בשלב הזה בחרה החברה לתדרך את נציגיה במסרים שאם היו עושים בהם שימוש לפני מספר שנים, 'גולן טלקום' היתה נמחקת מהמפה. למשל: "החברה חדשה וחסרת כל ניסיון בתחום הסלולר. לא שמענו עליה כלום בתחום ואין עליה כמעט מידע"; או: "הרשת… חדשה, ובכל רשת חדשה תמיד יש תקלות בשנה הראשונה לפחות".

המסמך משווה בין החבילה ה'צרה' של 'אקספון' וטוען כי 'גולן טלקום' נותנת גלישה בפי שניים אך במחיר זהה. אך עם זאת, בהמשך, המסמך מגולל את הצורך של אנשים בחבילה של הרבה פחות מ-40 ג'יגה בייט ("אצלנו יש 18 GB באותו מחיר" – כשלא ברור מה רע בנתינת יותר, במחיר זהה למי שנותן פחות, כאשר החברה מתדרכת כי "40G  אינו נדרש לרוב האנשים").

המסמך אף מגולל את העובדה שלאקספון אין נקודות שירות ומכירה פרונטליות, מתייחס לבעלות החזקה של 'אלקטרה' על 'גולן' מול חזי בצלאל של 'אקספון'.

גורמים בענף הסלולאר מסרו ל'ביזנעס' כי העובדה שהחברה מוצאת לנכון לקחת את הניסיון שצברה ולהשתמש בו נגד 'אקספון', יותר מתמוהה. "אם לפני 6 שנים לא היו קורים כל התהליכים שהם מתארים ככלים של 'אקספון' לחדור לשוק, 'גולן' לא היתה מצליחה בכלל".

לדברי גורם נוסף בענף, "חמור ביותר ש'גולן טלקום' מתייחסת למבצעי ההשקה של 'אקספון' כגימיק שיווקי, גם בהשוואה ביחס אליה עצמה כשלטענתה 'גולן' היא הזולה ביותר – בו בזמן שהחברה החדשה למעשה מציעה מחיר זול לכל החיים, ולא לתקופה מסוימת שלאחריה המחיר יעלה".

דף המסרים

תגובת חברת 'גולן טלקום' לחשיפת המסמך ע"י 'ביזנעס' טרם נמסרה, ותפורסם מיד עם קבלתה.

 

2 תגובות ל: "חשיפה בלעדית: דף המסרים של 'גולן טלקום' נגד We4G של 'אקספון'"

  1. משהו שלא הבנתי,

    גולן טלקום כותבים שבמסלול הצר הם נותנים פי 2 גלישה מאקספון באותו מחיר, כלומר 20 ג'יגה ב- 19 ש"ח ואילו בהמשך הם כותבים שבאותו מחיר של 40 ג'יגה של אקספון הם נותנים חבילה של 18 ג'יגה – כלומר ב – 29 ש"ח. משהו פה לא הגיוני, 18 ג'יגה עולה יותר מ-20 אצל גולן טלקום?

  2. הם מ-פ-ח-ד-י-ם

כתיבת תגובה