חשיפה: לא לומדים ליבה? לא תקבלו מלגה

ביום שישי הקרוב יעניק הביטוח הלאומי למשפחות בנות למעלה מ-4 ילדים מענק של כ-1000 ש"ח לכל ילד לשנת הלימודים. במקביל משרד החינוך מעניק מלגות לסיוע דרך וועדות בית ספריות – אך בדיקת 'ביזנעס' מגלה: רק לומדי ליבה זכאים למענק

כיתת לימוד | צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל, פלאש 90

משפחות עם 4 ילדים ומעלה? אתם עשויים להיות זכאים למענק לימודים עבור ילדיכם. אך למרות שבמשפחות חרדיות המענקים יכולים להקל מאוד על ההורים בהוצאות הרבות של פתיחת שנת הלימודים – נדמה שבמשרד החינוך קיימת אפליה בין ילד לילד.

ראשית, לבשורות הטובות: בבדיקה שערכנו באתר הביטוח הלאומי ובאתר 'כל זכות' עולה, כי המוסד לביטוח לאומי, מעניק מלגות למתקשים ומענק לימודים למשפחות עם 4 ילדים ומעלה המקבלות קצבאות קיום מהמוסד לביטוח לאומי. במידה ואתם מקבלים קצבאות קיום מהמוסד לביטוח לאומי, ויש לכם 4 ילדים ומעלה, אתם עשויים להיות זכאים למענק לימודים בסך של 1,006 ₪ לכל ילד בגילאי 18-6 שנים.

עד ה-10 לאוגוסט, תוכלו כבר לראות את המענק בחשבון הבנק שאליו מועברת קצבת הילדים, משום שהוא מועבר אליו באופן אוטומטי.

ה-10 לאוגוסט עבר והמענק עדיין לא השתקף בחשבון? עליכם לפנות למחלקת ילדים בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריכם. כמו כן, שימו לב כי אם לא קיבלתם את המענק בשנה שעברה, אתם יכולים לדרוש אותו כעת – גם עבור השנה הזאת וגם עבור השנה שעברה, משום שניתן לדרוש את המענק 18 חודשים אחורה.

תלמדו – תקבלו

אלא שכאן אנו מגיעים לבשורות הפחות טובות. משרד החינוך מציע להורים המתקשים בתשלום עבור אביזרי לימוד ופעילויות חינוכיות וחברתיות, בדיקת זכאות למלגת סיוע ממשרד החינוך. אבל אליה וקוץ בה.

ראשית, שימו לב, כי המלגה מוענקת לבתי הספר ולא לתלמידים ישירות, והיא מוענקת על פי שיקול דעתן של ועדות מלגה פנימיות של כל מוסד חינוכי. המלגה משולמת בהמחאה להורי התלמיד/ה במידה ואין לתלמיד/ה חובות לבית הספר. במידה ולתלמיד/ה יש חובות לבית הספר, סכום המלגה ינוכה מהחוב. כמו כן, גובה המלגה לתלמיד/ה, נע בין 180 ₪ ל-360 ₪ בחינוך היסודי, ובין 250 ₪ ל-500 ₪ בחינוך העל יסודי. מומלץ לפנות עוד השבוע לבית הספר ולברר את זכאותכם.

שנית, לפני שתם ממהרים להתקשר לבית הספר – אתר 'ביזנעס' בדק ומצא: האם כולם זכאים למלגת משרד החינוך? מסתבר שלא: מי זכאי למלגה? רק תלמידים בבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים או תלמידים במוסדות חינוך של רשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני המלמדים את תכנית הליבה (קרי: בעיקר בתי הספר לבנות ומוסדות הקירוב לבנים).

ומה באשר למוסדות הפטור, המוכר-שאינו-רשמי ואפילו מוסדות החינוך העצמאי לבנים (ת"תים) שאינם מלמדים ליבה? הללו ככל הנראה ימתינו שהח"כים החרדיים ידאגו למלגות אלו בהסכם הקואליציוני הבא.

2 תגובות ל: "חשיפה: לא לומדים ליבה? לא תקבלו מלגה"

  1. הבנות לומדות ליבה האם יקבלו עבורן

  2. הם רוצים שילמדו ליבה אז זכותן לתת למי שעושה את הרצון שלהם

כתיבת תגובה