חתנו של טראמפ מגייס מהסעודים מיליארדים שיושקעו בישראל

כשני מיליארד דולרים מסעודיה יושקעו בקרן 'אפינטי פרטנרס' של ג'ארד קושנר | לפי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', סעודיה תשקיע כשני מיליארד דולרים בקרן ההשקעות של קושנר, כאשר יורש העצר הסעודי, בן סלמאן, אישר את השקעת חלק מהכספים בחברות בישראל | גורמים רשמיים סעודיים לא הגיבו לפרסום

ג'ארד קושנר בביקורו בישראל | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

קשר עסקי ראשון שמקדים את היחסים הדיפלומטיים? לראשונה, תשקיע סעודיה כסף גדול למדי בחברות הייטק ישראליות. לפי דיווח בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל', סעודיה עתידה להשקיע כשני מיליארד דולרים בקרן ההשקעות 'אפיניטי פרטנרס' של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו לשעבר של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. לפי הפרסום, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן העניק אישור להשקיע חלקים מהסכום שגייסה הקרן בחברות הייטק ישראליות.

מדובר על סכום כסף סעודי בקנה מידה גדול למדי שלראשונה חלקו יושקע בישראל לאחר שהשותפים בקרן הסכימו על השקעות בחברות הייטק מסוימות בישראל.

האם מדובר בצעד כלכלי נוסף, בדרך ליחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל? אין לדעת. לפי הפרסומים בוול סטריט ג'ורנל, הרי שחתנו של טראמפ נאלץ לשכנע ארוכות את הסעודים למהלך. "אם לא תשקיעו", אמר קושנר ברוח זו, תפסידו את ההזדמנות שלכם ליהנות מפירות התשואה הענקית של עמק הסיליקון של המזרח התיכון".

כאמור, למרות שמדובר בהשקעה בסך של כשני מיליארד דולרים שיושקעו בקרן של ג'ארד קושנר, הרי שרק סכום מסוים ממנו יועבר להשקעה בישראל.

הכסף יועבר לקרן אפיניטי פרטנרס באופן ישיר מקרן ההון הריבונית של סעודיה.

טרם ידוע מי החברות שיזכו בהשקעה, וקושנר ציין לעיתון, כי התקופה בה עבד בבית הלבן "עזרה לעורר שינוי היסטורי באזור, שיש להמשיך ולטפח אותו כדי להגיע למלוא הפוטנציאל".

סגן יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן אל סעוד בארמון החצר המלכותית בריאד | צילום: הבית הלבן

גורמים המעורבים צוטטו בוול סטריט ג'ורנל כמי שטענו כי "כל השקעה סעודית בישראל אושרה על ידי הנסיך מוחמד בן סלמאן".

למרות זאת, גורמי הממשל הסעודיים, משרד התקשורת ועוד – לא הגיבו לפרסום.

כתיבת תגובה