'טבולה' תשלם 5 מיליון למדינה, למרות שהעסקה לא בוצעה

בית המשפט המחוזי אישר: פלטפורמת הפרסום האינטרנטית 'טבולה' תשלם 5 מיליון שקלים לאוצר המדינה • זאת, לאחר שלא גילתה את מעורבותה בעמדה שהציגה YNET בפני רשות התחרות במסגרת בדיקת מיזוג טבולה-אאוטבריין – שלא יצאה אל הפועל לבסוף 

אדם סינגולדה מנכ''ל ומייסד טבולה | צילום: יח"צ

בית המשפט המחוזי (השופט דרויאן-גמליאל) אישר היום (23 ביוני 2021) צו מוסכם אליו הגיעה מ"מ הממונה, מיכל כהן, עם חברת טבולה.קום בע"מ. במסגרת הצו המוסכם טבולה תשלם חמישה מיליון ש"ח לאוצר המדינה, לאחר שלא גילתה שהיא זו שביקשה מ-YNET להעביר לרשות עמדה שתומכת באישור מיזוג טבולה-אאוטבריין.

ביום 10.10.2019 הגישו החברות טבולה ואאוטבריין, העוסקות שתיהן בפרסום באינטרנט, הודעת מיזוג לאישור רשות התחרות. 

במהלך הבדיקה קיימה הרשות שיחות עם אתרי אינטרנט שונים, שהם לקוחותיהן העיקריים של טבולה ואאוטבריין בישראל. בין השאר, קיימה הרשות שיחות עם נציגי YNET. בשיחות אלו הביעה YNET התנגדות למיזוג. 

בחודש אוגוסט 2020 התקבל ברשות מכתב מטעם YNET התומך במיזוג. 

בעקבות בדיקה שערכה הרשות התברר כי טבולה הייתה מעורבת בייזום ובניסוח המכתב, וכי הוא נשלח לרשות בתיאום איתה ולאחר שאישרה את נוסחו. מעורבות זו לא הובאה לידיעת רשות התחרות. 

על רקע דברים אלו פתחה הרשות בחקירה פלילית כנגד טבולה וכנגד YNET.

במסגרת החקירה התברר כי הפעולות לוו באופן צמוד על ידי עורכי דינה ונעשו על פי עצה שגויה שלהם. 

על רקע דברים אלו הגיעה מ"מ הממונה לצו המוסכם, שאושר היום, עם טבולה. 

מ"מ הממונה על התחרות, מיכל כהן הבהירה כי "צדדים המגישים בקשת מיזוג חייבים להביא בפני הרשות מידע מלא נכון ועדכני ובכלל זה להביא לידיעת הרשות את דבר מעורבותם במידע שצד ג' מסר לרשות בנוגע למיזוג. אי מסירת המידע פוגעת בהליך הבדיקה של הממונה ומשבשת את יכולתה לקבל החלטות נכונות בבקשות המובאות בפניה"

כתיבת תגובה